محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، در توضیح جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: امروز شکایت آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد از جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام به دلیل نطقش بررسی شد. آقای رحیمی در نطق خود اشاره به موضوع تابعیت آقای کریمی قدوسی داشت. قرار شد از آقای رحیمی برای حضور در هیأت جهت رسیدگی به این موضوع دعوت شود.

وی افزود: تعدادی از دانشجویان از آقای مطهری به دلیل اظهاراتش در یکی از دانشگاه‌ها در ۱۳ آبان شکایت کرده بودند. اظهاراتی که باعث بحث و مجادله شد. قرار شد آقای مطهری در این رابطه به هیأت آمده و توضیح دهد.

جمالی گفت که دانشگاه آزاد شکایتی از بهروز بنیادی‌فر نماینده کاشمر داشت. این نماینده صحبت‌هایی درباره رانت برخی از هیأت‌های علمی برای تحصیل فرزندانشان بیان کرده بود. هیات این صحبت‌ها را خلاف وظیفه نمایندگی تشخیص نداد؛ لذا پرونده مختومه شد.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: وزارت ارتباطات از خانم زرآبادی نماینده قزوین شکایتی مبنی بر افترا و تشویش اذهان عمومی به هیأت داده است که قرار شد از خانم زرآبادی برای ارائه توضیحاتی دعوت شود. همچنین نیروی انتظامی شکایتی از آقای ذوالقدر نماینده میناب درباره سخنرانی ایشان در مراسم عروسی در روستای کرگان از روستاهای میناب مطرح کرد. ظاهرا آقای ذوالقدر در صحبت‌های خود موضوعاتی درباره بحث مبارزه با قاچاقچیان مطرح کرده که ناجا آن را توهین و افترا به خود می‌داند. قرار شد در این باره آقای ذوالقدر در این باره در هیأت نظارت توضیح دهد.

جمالی با اشاره به شکایت برخی از ائمه جمعه شهرهای لارستان از جعفرپور گفت که بررسی‌های هیأت این بود که صحبت‌های ایشان خلاف وظایف نمایندگی نبوده؛ لذا پرونده بسته شد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات از آقای صادقی شکایتی را مطرح کرده مبنی بر اینکه علیرغم توضیحات وزیر اطلاعات درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای آقای صادقی جلساتی با مظنونان قبلی این پرونده داشته و به آن‌ها قول‌های خلاف واقع داده است. همچنین برخی از مطالب طبقه‌بندی شده درباره ترور دانشمندان هسته‌ای را بیان کرده است.

وی گفت که نیروی انتظامی از خدری نماینده بوشهر شکایتی را مطرح کرده بود که هیأت بعد از بررسی‌های میدانی اظهارات این نماینده را خلاف وظیفه نمایندگی تشخیص نداد. آقای زنگنه هم شکایتی از آقای کریمی نماینده اراک داشت. هیأت بنده را مأمور صحبت با آقای زنگنه کرد. صحبتی داشتم که گزارش آن را به هیأت ارائه دادم. قرار شد هیأت مجددا برای تصمیم‌گیری نهایی جلسه‌ای داشته باشد.

جمالی در پایان گفت:‌ هیأت رئیسه مجلس از هیأت نظارت درخواست بررسی نطق گل‌مرادی و جاسمی را داشت که نطق آن‌ها همراه با ایجاد تشنج در مجلس بود. قرار شد از آن‌ها هم برای حضور در هیأت نظارت جهت توضیحات دعوت به عمل آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.