اسکندر مومنی در حاشیه نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: برای سهولت ارتباط ستاد مبارزه با موادمخدر با رسانه‌های جمعی یک سخنگو انتخاب و دکتر لطفی به عنوان سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر انتخاب شدند چراکه ایشان در حوزه مبارزه با موادمخدر تجربه زیادی دارند.‌

وی به بودجه مبارزه با مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: بودجه مبارزه با موادمخدر در سال آینده ۱۹ درصد افزایش دارد.

مومنی در پاسخ به سوالی درخصوص قرص‌های مشکوک در کیک‌ها اظهار داشت: موضوع کیک‌های مربوط به کیک‌های آلوده در حوزه قاچاق موادمخدر منتفی است و دستگاه های مربوطه در حال پیگیری آن هستند.‌

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ تن مواد مخدر کشفیات داشتیم که افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی ادامه داد: ۷۱ درصد از کشفیات ما با کارهای اطلاعاتی و اشراف اطلاعاتی است؛ ۷۵ درصد از کشفیات در استان‌های شرقی بوده است.

مومنی گفت: ۳۸ درصد افزایش توقیف اموال باندها را داشتیم؛ همچنین ۱۷ درصد افزایش هلاکت اشرار و ۸۲ درصد کاهش شهدا داشتیم.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: مجموعه عملکرد وزارت اطلاعات در حوزه کشفیات، مقابله و۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مومنی گفت: با توجه به افزایش پیش‌سازها به افغانستان تولید شیشه در این کشور افزایش کشفیات شیشه در مبادی ورودی کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه تولید شیشه افغان به میزان انبوه رسیده است، گفت: این یک زنگ خطر است و مجامع بین‌المللی باید به این حوزه ورود پیدا کند.

مومنی افزود: تمرکز ما بر متلاشی کردن باندهای بین‌المللی، افزایش اشراف اطلاعاتی از مهمترین اولویت ما در عرصه مقابله در حوزه مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای دیگر در حوزه مبارزه با مواد مخدر تلاشی نمی‌کند، گفت: در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای باید ستاد و وزارت امور خارجه ورود پیدا کنند و مسائل را برای کشورهای منطقه روشن کنیم.

مومنی در پاسخ به سوالی درباره ثبت اطلاعات معتادان متجاهر و کسانی که به مراکز ترک اعتیاد مراجع می‌کتند، گفت: امروز دو سامانه در این خصوص رونمایی شد و کسانی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند ثبت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سامانه ملی اطلاعات که فعالیت تمام دستگاه ها به صورت برخی در این سامانه قرار دارد و به روزی رونمایی می شود.‌

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.