مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران درباره قیمت‌های مصوب آجیل شب یلدا گفت: اتحادیه، قیمت مصوب ندارد و عرضه و تقاضا، نرخ ارز و مقدار تولید، قیمت اجناس ما را مشخص می‌کند. با این حال، برای اینکه مردم بتوانند راحت‌تر خرید کنند و با توجه به تنوع اجناس، بازرسی هم بتواند راحت‌تر کار خودش را انجام بدهد، آجیل شب یلدا را قیمت‌گذاری می‌کنیم.

احمدی ادامه داد: امسال حداقل قیمت آجیل شب یلدا هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۱۰۰ هزار تومان برای اعضای اتحادیه در نظر گرفته شده است که نسبت به قیمت سال گذشته که بین ۸۰ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان اعلام شده بود، ارزان‌تر شده است. البته اگر تولید بادام درختی هم مثل سایر اقلام خوب بود و گرفتار سرمازدگی نمی‌شد، قیمت از این هم پایین‌تر می‌آمد.

وی درباره کمبود بادام درختی گفت: کمبود بادام درختی را از طریق واردات کنترل شده، جبران خواهیم کرد تا برای شب عید مشکلی نداشته باشیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران درباره قیمت‌های اعلام شده آجیل شب یلدا افزود: ممکن است آجیل ارزان‌تر از این هم در بازار باشد، ولی این دلیل نمی‌شود که قیمت حداقل هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان اشتباه باشد، زیرا وزن هر کدام از اجزای ترکیب آن متفاوت است، مثلاً به‌جای ۲۰۰ گرم پسته در هر کیلوگرم، ۱۵۰ گرم پسته دارد یا مثلاً نخودچی که ارزان‌تر است، در آن بیشتر است یا تعداد باسلوق در هر کیلوگرم آن متفاوت است.

احمدی گفت: آجیل شب یلدایی که بیشتر مورد پسند، تقاضا و مصرف مردم است، هر کیلوگرم بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. بعضی فروشنده‌ها هم سفارش‌های خاصی می‌گیرند، آجیل مغز ارائه می‌دهند و به‌قولی لاکچری هستند. ما برای آن قیمت تعیین نمی‌کنیم، ولی معمولاً هر کیلوگرم بیش از ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.