الهه محمدی در خبر آنلاین نوشت : اوایل آذرماه بود که خبری مبنی بر پیدا شدن جسد دو دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز در شبکه‌ های مجازی منتشر شد. دو دانشجویی که جسد یکی از آن ها در خوابگاه و دیگری در خیابان اهواز پیدا شد. حالا به فاصله چند روز از انتشار این خبر، امروز وبسایت خبری «عصر جنوب» اعلام کرد که دو دانشجوی دیگر هم جان خود را از دست داده اند اما این بار دو دانشجوی دانشگاه جندی شاپور اهواز.  

گرچه در ابتدا خبر آمد که دو دانشجوی دیگر دانشگاه شهید چمران اهواز خودکشی کرده‌اند اما روابط عمومی این دانشگاه این خبر را تکذیب کرد و معلوم شد که دو دانشجوی فوت دانشجوی دانشگاه جندی شاپور اهواز بوده‌اند.

آنطور که از اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بر می آید، شب گذشته یکی از دانشجویان دختر دانشگاه جندی شاپور اهواز که ورودی سال ۹۱ بوده‌ جان خود را از دست می‌دهد و صبح امروز، جسد بی جان م. سیاحی دیگر دانشجوی این دانشگاه (ورودی سال ۹۵ رشته داروسازی) در یکی از کلاسهای درس پیدا شده است. انتشار این خبرها به فاصله چند روز باعث نگرانی خانواده های دانشجویان این شهر شده است.

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت درباره مرگ این دانشجوها، با بیان اینکه کلیات این موضوع به وزارت بهداشت گزارش شده و جزییاتش در دست بررسی است، به خبرآنلاین می گوید: «اطلاع دقیقی درباره این موضوع هنوز در دست نداریم. وزارت بهداشت قطعا پیگیر این موضوع است. چون از ماه ها پیش وزیر بهداشت درباره بهداشت روان دانشجویان و جوانان هشدار داده بودند و در این زمینه تاکید ویژه ای دارند. درباره این خبر مرگ دو دانشجوی دانشگاه جندی شاپور هم وزیر بهداشت دستور شفاهی برای پیگیری این موضوع داده اند. ما درحال بررسی این موضوع هستیم که آیا علت مرگ و خودکشی این دانشجویان علت های زمینه ای بوده است یا خیر.»

او ادامه می دهد: «علیرغم اینکه شاید بررسی این موضوع ماموریت وزارت بهداشت نباشد اما ما درحال پیگیری این موضوع هستیم. اما از جهت اینکه این دانشجویان، دانشجوی دانشگاه تابع وزارتخانه بهداشت بوده اند و هم از جهت تاثیر این موضوع بر نظام سلامت کشور، این موضوع را حتما بررسی خواهیم کرد.»

جهانپور با بیان اینکه این دو دانشجوی فوت شده در دانشگاه جندی شاپور، یکی دانشجوی پزشکی و دیگر دانشجوی داروسازی بوده، می گوید: «سوابق پزشکی و وضعیت روحی و روانی و خانوادگی این دانشجویان باید بررسی شود و بعد جزییاتی درباره مرگ این دانشجویان داده شود. اما تا آخر هفته، اگر اطلاعات محرمانه ای درباره این دانشجویان نباشد، قطعا این موضوع تا آخر هفته اطلاع رسانی و وجه عمومی آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.»

درحالی به گفته مدیر روابط عمومی وزارت علوم، جزییات این موضوع تا آخر هفته اطلاع رسانی خواهد شد که  خبرآنلاینبارها با روابط عمومی دانشگاه جندی شاپور تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.

دانشگاه اهواز درباره مرگ دانشجویان چه گفت؟

اتفاق مشابه در دانشگاه جندی شاپور اهواز درحالی تکرار شده که چند روز پیش در پی درگذشت دو تن از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، روابط عمومی این دانشگاه با صدور اطلاعیه ای، به تشریح جزییات موضوع پرداخت. در این اطلاعیه آمده بود: «در روزهای گذشته دو تن از دانشجویان این دانشگاه در دو حادثه‌ی تلخ جان خود را از دست دادند که این دو ماجرای ناگوار موجب اندوه جامعه دانشگاهی شده است. ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم این دو دانشجوی عزیز، دوستان و همکلاسی های آن‌ها، جهت استحضار جامعه دانشگاهی استان و دانشجویان عزیز، جزییات این دو اتفاق ناگوار به شرح زیر تشریح می گردد.

در روز هشتم آذرماه، یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه پسران (خوابگاه شهید علم الهدی)، دانشجوی رشته کامپیوتر از خوابگاه خارج می شود و در روز بعد، پیکر بی جان این دانشجو، در خیابان اول منطقه بوستان اهواز پیدا می شود و تا این لحظه علت مرگ وی مشخص نشده است و در نتیجه تا مشخص شدن علت دقیق حادثه، نمی توان اظهار نظر دقیقی در مورد علت مرگ وی ارائه کرد.

در حادثه دوم نیز متاسفانه یکی از دانشجویان پسر ساکن خوابگاه شهید علم الهدی، اهل شهرستان باغملک و دانشجوی رشته زیست شناسی، ساعت ۴ بامداد روز ۱۲ آذرماه، در حالی که خود را از درختان پشت خوابگاه حلق آویز کرده بود، ساکنان خوابگاه متوجه موضوع شدند و وی را به سرعت به مراکز درمانی رساندند، ولی متاسفانه وی درگذشت. مراسم تشیع پیکر این دانشجوی عزیز نیز فردا در زادگاهش برگزار می شود و مسئولان دانشگاه نیز برای همدردی با خانواده وی در این مراسم حضور خواهند داشت.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.