یورونیوز گزارش داد، در پیش‌نویس ارائه شده توسط چین و روسیه از «ادامۀ گفت‌وگوها میان پیونگ یانگ و واشنگتن در تمام سطوح با هدف برقراری رابطه میان دو کشور، ایجاد اعتماد متقابل و تقویت تلاش‌ها برای رسیدن به صلح پایدار در شبه جزیرۀ کره» استقبال شده است.

این پیش‌نویس همچنین خواهان آن است که پروژه‌های همکاری دو کره برای تاسیس راه آهن و راه شوسه، از تحریم‌های سازمان ملل معاف شوند.

همزمان با تلاش‌های چین و روسیه برای کاهش فشارها بر کرۀ شمالی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن فعالیت‌های پیونگ یانگ را از نزدیک زیر نظر دارد و چنانچه کرۀ‌شمالی بار دیگر آزمایش‌های نظامی خود را از سر بگیرد، مایۀ ناامیدی آمریکا را فراهم خواهد کرد.

سخنان ترامپ پس از آن بیان شد که دو اندیشکدۀ آمریکا همچنین آژانس جاسوسی کرۀ‌جنوبی اعلام کردند که کرۀ شمالی در حال بازسازی سایت پرتاب موشک در غرب این کشور است.

گزارش‌های منتشر شده از سوی سرویس اطلاعاتی کرۀ جنوبی نیز حاکی از آن است که فعالیت‌های جدیدی در کارخانه‌ای در منطقۀ «سانومدونگ» در نزدیکی پیونگ یانگ، یعنی جایی که اولین موشک‌های بالستیک کرۀ‌شمالی با برد کافی برای رسیدن به خاک آمریکا ساخته شدند، دیده شده است.

تنش‌ها در هفته‌های اخیر بار دیگر میان کرۀ‌شمالی و آمریکا افزایش یافته و این نگرانی به وجود آمده است که دو کشور بار دیگر به نقطه‌ای برگردند که سال گذشته پیش از آغاز گفت‌وگوهای دوجانبه و دیدارها، در آنجا قرار داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.