با توجه به آنکه در هر ماه آمار پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در کشورهای مختلف به خصوص بازارهای پراهمیت جهان همچون ایالات متحده آمریکا از سوی مؤسسات آماری و تحقیقاتی منتشر می‌شود، حالا به تازگی فهرست جدیدی از۲۰ خودروی پرفروش در بازار آمریکا در ماه نوامبر سال جاری میلادی منتشر و ارائه شده است که نشان می‌دهد کاربران و مشتریان آمریکایی بیشتر به کدام برندهای خودرو تمایل و علاقه نشان داده‌اند. همچنین این آمارها گویای جایگاه برتری است که خودروی تمام الکتریکی تسلا مدل ۳ توانسته است در میان رقبای قدرتمند و بنزینی خود دست و پا کند.

تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و امثال آنها محسوب می‌شود؛ چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشد.

آمار و گزارش‌های قبلی نشان می‌داد که تسلا مدل ۳ با فروش ۹ هزار دستگاه خودرو در اکتبر ۲۰۱۹ در جایگاه نخست فهرست محبوب‌ترین خودروی برقی آمریکا قرار گرفته بود. 

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

در گزارش وب سایت cleantechnica، فهرستی از ۲۰ خودروی پرفروش بازار ایالات متحده آمریکا در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است که در زیر به ترتیب به معرفی نام و میزان فروش آنها خواهیم پرداخت:

۱. تویوتا کمری

میزان فروش : ۲۵ هزار و ۶۱۱ دستگاه

۲. تویوتا کرولا

میزان فروش: ۲۴ هزار و ۷۵۲ دستگاه

۳. هوندا سیویک

میزان فروش: ۲۳ هزار و ۶۷۶ دستگاه

۴. هوندا آکورد 

میزان فروش: ۲۱ هزار و ۷۳۳ دستگاه

۵. هیوندای النترا

میزان فروش: ۱۷ هزار و ۳۲۲ دستگاه

۶. نیسان آلتیما

میزان فروش: ۱۶ هزار و ۵۵۱ دستگاه

۷. فورد فیوژن

میزان فروش: ۱۲ هزار و ۵۱۹ دستگاه

۸. نیسان سنترا

میزان فروش: ۱۱ هزار و ۵۴۶ دستگاه

۹. شورولت مالیبو

میزان فروش: ۱۰ هزار و ۸۱۱ دستگاه

۱۰. تسلا مدل ۳

میزان فروش: ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه

۱۱. فولکس واگن جتا

میزان فروش: ۸  هزار و ۹۶۶ دستگاه

۱۲. دوج شارژر

میزان فروش: ۸ هزار و ۶۸۷ دستگاه

۱۳. کیا فورته

میزان فروش: ۷ هزار و ۷۰۹ دستگاه

۱۴. تویوتا پریوس

میزان فروش: ۶ هزار و ۷۲۳ دستگاه

۱۵. کیا سول

میزان فروش: ۶ هزار و ۷۱۳ دستگاه

۱۶. کیا اوپتیما

میزان فروش: ۶ هزار و ۵۶۸ دستگاه

۱۷. دوج چلنجر

میزان فروش: ۶ هزار و ۱۰ دستگاه

۱۸. هیوندای کونا

میزان فروش: ۵ هزار و ۹۹۶ دستگاه

۱۹. هیوندای سوناتا

میزان فروش: ۵ هزار و ۹۳۱ دستگاه

۲۰. سوبارو ایمپرزو 

میزان فروش: ۵ هزار و ۶۸۶ دستگاه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.