«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه روز سه‌شنبه گفت که پاریس مصمم است که اصلاحات برنامه‌ریزی شده درباره سیستم بازنشستگی را با وجود اعتصاب‌ها و اعتراضات سراسری به پیش ببرد.

فیلیپ که در پارلمان صحبت می‌کرد، افزود: «اعتراض‌های دموکراتیک به پروژه ما کاملا مشروع است، اما به طور شفاف اعلام کردیم که پروژه ما چیست و دولت من کاملا مصمم است تا سیستم بازنشستگی را اصلاح کرده و بودجه سیستم بازنشستگی را متعادل کند.»

نخست وزیر فرانسه چندی پیش با بیان اینکه فرانسه یکی از «سخاوتمندانه‌ترین» نظام‌های بازنشستگی را میان کشورهای پیشرفته دارد، بر جدیّت خود برای اجرای این اصلاحات تاکید کرد.

دولت فرانسه در طرح جدید خود برای تغییرات در قوانین بازنشستگی پیشنهاد داده است که افراد برای آنکه به طور کامل از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند، در مقایسه با قوانین فعلی، دو سال بیشتر کار کنند. ماکرون همچنین در صدد است که در قانون جدید حقوق ماهیانه کارگران بازنشسته را کاهش دهد.

از تاریخ پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه)، اعتصاب‌های گسترده و تظاهرات‌های صدها هزاران نفری در شهرهای مختلف فرانسه در اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برگزار شده است و این اعتصاب‌ها و اعتراضات موجب مختل شدن حمل و نقل عمومی و فعالیت‌های مدارس و ادارات فرانسه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.