عبدالرحمان شهنوازی سه‌شنبه شب اظهار داشت: مدارس پیش دبستانی و دبستان دهستان حرمک بخش مرکزی، بخش نصرت آباد و کورین زاهدان فردا به دلیل بارندگی و آبگرفتگی معابر تعطیل اعلام شد.

وی گفت: با صدور اخطاریه جوی اداره‌کل هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی به این استان تمامی دستگاه‌ها بویژه نیروهای امدادی، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و مراکز مربوطه از ۲ روز پیش در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اخطاریه جوی اداره‌کل هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی وقوع بارندگی در برخی مناطق منجر به سیلابی شدن معابر و مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود بر همین اساس تمامی دستگاه‌های عضو این ستاد در آماده باش کامل قرار دارند.

وی ادامه داد: در این راستا از ۲ روز پیش هماهنگی‌های لازم با اعضای ستاد بحران شهرستان‌های مختلف استان انجام شده و نهادهای امدادی در حالت آماده‌باش هستند.

شهنوازی بیان کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده آمادگی لازم جهت خدمت‌رسانی احتمالی ناشی از سیلاب در تمام مراکز امدادی و درمانی و غیره پیش بینی شده است.

وی افزود: استاندار نیز در مطلبی خروج اعضای ستادهای مدیریت بحران سیستان و بلوچستان از استان را ممنوع اعلام کرده است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در این‌باره اظهار داشت: این سامانه نواحی شمالی، مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت و بارش باران در برخی نقاط رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، مه آلودگی و بارش برف در ارتفاعات تفتان و بزمان از جمله فعالیت این سامانه بارشی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.