گاه خطاب به فردی که رئیس‌جمهور کشور بوده و بیش از بیست میلیون نفر به او رای داده‌اند جسارت می‌کنند که در حقیقت این عمل، اهانت به مردم شریف و انقلابی کشور اسلامی است که به سخنان و دعوت رهبر معظم انقلاب گوش داده و بعضا علی‌رغم میل باطنی در انتخابات شرکت کرده‌اند و گاه نسبت به جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حضرت امام آن را عصاره فضائل ملت می‌دانند، رکیک‌ترین الفاظ را بکار می‌برند درحالی که در میان آن‌ها افراد شریف و خدوم زیادی وجود دارند و در هرصورت همگی وکلای مردم بوده و احترامشان به واسطه جایگاهی که دارند، بر همه واجب است.

برخی مداحان بی سواد هستند

متاسفانه این روش ناپسند و این عمل زشت سال‌هاست ازسوی برخی مداحان بی‌سواد تریبون به دست و منبری‌های بد دهان و تازه به دوران رسیده که دسترسی به آنتن صداوسیما هم پیدا کرده‌اند و این مرکزی را که به فرموده حضرت امام باید دانشگاه بزرگ اسلامی و ملی باشد از حیز انتفاع انداخته‌اند، شروع شده و ادامه یافته است.

چرا خطیبان نماز جمعه ادبیات نامناسب علیه رئیس جمهور بکار می برند؟

 همچنین برخی از خطیبان جمعه مرکز کشور که آن را ‌ام‌القرای جهان اسلام هم می‌نامند یا مراکز استان‌های مهم که خود از علما و خبرگان این مردم محسوب می‌دارند و سنی از آنان گذشته است و خطاب به رئیس‌جمهور یا رقبای سیاسی خود از ادبیات نامناسب و الفاظ نابجا استفاده می‌کنند و یا برخی روحانیونی که خود را نماینده و وکیل شهر مذهبی قم و جامعه روحانیت معرفی کرده با پرخاشگری و صدا بلند کردن و هیاهو از تریبون مجلس به دیگران جسارت می‌کنند.

واقعا انسان  احساس می‌کند نکند همه این معارف و مواعظی که سالیان سال است ما به خورد ملت داده و می‌دهیم برای دیگران است و خودمان را شامل نمی‌شود.

فراموش نمی‌کنیم، حضرت امام می‌فرمودند: یکی‌ از تجار پیش یکی ‌از علمای بزرگ ـ حالا کی بوده است نمی‌دانم ـ رفته است و گفته است که آقا! اگر پشت کتاب یک چیزی نوشته ‌اند به ما هم بگویید، برای اینکه ما می‌ینیم که شما ما را دعوت می‌کنید به خیر و صلاح، و خودتان نیستید اهلش. معلوم می‌شود یک مطلب دیگری در کار است. آن آقا گریه کرده است ـ از قراری که گفته ‌اند و گفته است حاجی هیچ چیز دیگری نیست و ما فاسد هستیم. (صحیفه امام، ج۱۸، ص۱۳)

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.