به گزارش خبرگزاری «تاس»، "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه طی حکمی، با افزودن ۹ نفر دیگر، فهرست شهروندان اوکراینی که علیه آنها محدویت‌های ویژه اقتصادی اعمال می‌شود را گسترش داده است. متن این حکم در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی دولت منتشر شده است.

بر اساس این سند، ۹ نفر دیگر از شهروندان اوکراینی به فهرست سیاه دولت روسیه  افزوده شده‌اند. صحبت بر سر چند مقام و معاونین شورای شهر اودسا (در جنوب اوکراین) است. در عین حال دو اوکراینی دیگر از این فهرست حذف شدند. بدین ترتیب ، این فهرست در حال حاضر شامل ۵۷۰ نفر می‌شود.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ ، نخست وزیر روسیه حکم دولتی درباره اجرای  اقدامات ویژه اقتصادی علیه برخی شهروندان و شرکت‌های اوکراینی را امضاء کرد. فهرست اولیه محدودیت‌ها شامل ۳۲۲ نفر میشد. تحریم‌ها شامل مسدود شدن وجوه غیرنقدی ، اوراق بهادار و دارایی‌های غیرمنقول این افراد در خاک فدراسیون روسیه و ممنوعیت خارج کردن سرمایه از روسیه است.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ ، این فهرست گسترش یافت و مدویدیف توضیح داد که این اقدام به خاطر "حمایت از منافع دولت روسیه، شرکت‌ها و شهروندان روسی" انجام شده است.

علاوه بر این ، دولت روسیه فهرست کالاهایی که واردات آنها از اوکراین به فدراسیون روسیه ممنوع است را نیز به دلیل حمایت بیشتر از تولیدات داخلی گسترش داده است.

دولت اوکراین نیز از سال ۲۰۱۴ به اینطرف، بارها و بارها تحریم‌ها علیه شهروندان و شرکت‌های روسی و همچنین محدودیت‌های گمرکی جدیدی برای برخی کالاهای روسی را گسترش داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.