نمایندگان آمریکایی در حالی امروز درباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور رای گیری می کنند که در صورت تصویب نهایی، ترامپ سومین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده خواهد بود که از سوی نمایندگان کنگره استیضاح خواهد شد.

در آستانه رای گیری مهم مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ بار دیگر مدعی شده است که با "تلاش برای کودتا" روبرو شده است.

در صورت تصویب طرح استیضاح ترامپ، مجلس سنا نیز باید درباره این طرح رای گیری کند.

ترامپ در یک نامه ۶ صفحه ای برای نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که نشانگر خشم و عصبانیت وی درباره از استیضاح بوده، نوشته است: تاریخ درباره شما به شدت قضاوت خواهد کرد.

این نامه چند دقیقه قبل از آن منتشر شده است که پلوسی رسما اعلام کرد که رای گیری مجلس نمایندگان روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

پلوسی نیز در نامه ای خطاب به همکاران دموکرات خود نوشت: مجلس نمایندگان از یکی از قدرت و اختیارات خود که توسط قانون اساسی به آن داده شده است، استفاده خواهد کرد ، ما قبلا دو بند از طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا را تصویب کرده ایم و این طرح اکنون در مجلس نمایندگان به رای گذاشته می شود.

نخستین اتهام ترامپ سوء استفاده از قدرت در تعلیق کمک ۴۰۰ میلیون دلاری نظامی به اوکراین بوده است. ترامپ به رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا درباره فساد مالی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحقیق کند. دومین اتهام مطرح شده علیه ترامپ، جلوگیری و سنگ اندازی از تحقیقات کنگره درباره پرونده رسوایی اوکراین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.