به گزارش رویترز، ژانگ جون نماینده چین در سازمان ملل روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: چین و روسیه در حال فشار وارد کردن به شورای امنیت سازمان ملل هستند تا بخشی از تحریمهای کره شمالی را لغو کند تا نگرانی های انسانی در این کشور کاهش یافته و بن بست در مذاکرات خلع سلاح اتمی از بین برود.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه نیز چین و روسیه به 15 عضو شورای امنیت پیشنهاد دادند تا تحریمهای اعمال شده علیه صادرات کره شمالی را لغو کند و محدودیت های وضع شده علیه پروژه های زیرساختی این کشور کاهش یابد.

نماینده چین در سازمان ملل افزود: در ارتباط با تحریمها، کره شمالی نگرانی هایی دارد و این نگرانی ها مشروع است. اگر می خواهید آنها کاری انجام دهند، باید نگرانی های آنها را برطرف کنید. این منطق اصلی پیشنهاد ابتکاری چین و روسیه است.

دیپلمات های شورای امنیت روز سه شنبه تشکیل جلسه دادند تا درباره پیش نویس طرح چین و روسیه مذاکره کنند.

این در حالی است که آمریکا فرانسه و بریتانیا بر این مساله پافشاری کرده اند که نباید تحریمهای سازمان ملل علیه کره شمالی لغو شود آن هم تا زمانی که پیونگ یانگ اقدامات قاطع و مشخصی را برای توقف برنامه های موشکی و هسته ای انجام دهد.

کره شمالی از سال ۲۰۱۶ تاکنون با تحریمهای سختگیرانه سازمان ملل روبرو شده است.

این در شرایطی است که یک مقام وزارت خارجه آمریکا دوشنبه گفت: شورای امنیت سازمان ملل نباید کاهش زودهنگام تحریم ها علیه کره شمالی را مورد بررسی قرار دهد، چرا که این کشور تهدید به انجام فعالیت های تحریک آمیز کرده و حاضر به مذاکره درباره خلع سلاح اتمی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.