به گزارش روسیا الیوم، قاضی دادگاهی در ایالت نیو مکزیکو آمریکا در جریان جلسه‌ای در روز سه‌شنبه دستور بازداشت حسن القحطانی ۲۷ ساله، دانشجوی سعودی دانشگاه نیو مکزیکو را صادر کرد. وی با اتهامات ارتکاب خشونت خانگی و تهدیدهای مکرر به قتل اشخاص روبرو است.

شاهدان می‌گویند، القحطانی مقیم این ایالت بوده و همسرش را که شهروند آمریکاست مورد ضرب و شتم قرار داده و یک زن دیگر را با اسلحه تهدید به قتل کرده است.

همچنین فردی به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌ای) گزارش داد که القحطانی به صورت غیرقانونی سلاح کُلت در اختیار داشته و از یک "فهرست قتل" شامل یک استاد دانشگاه، هم‌اتاقی سابق خود و یک نفر سومی که در گذشته با وی مشاجره داشته، صحبت می‌کند.

نماینده پلیس فدرال آمریکا در جلسه دادگاه مذکور گفت، اشخاصی به مسؤولان گزارش دادند که بارها القحطانی را که تیراندازی آموزش می‌بیند با اسلحه دیده‌اند. وی به یکی از این اشخاص در پاسخ به این سؤال که چرا اسلحه در دست دارد، پاسخ داده، عضو طالبان است. به شخص دیگری نیز پاسخ داده اگر پلیس اسلحه‌اش را توقیف کند، خواهد گفت، اسلحه برای همسرش است.

القحطانی که دانشجوی رشته مهندسی پزشکی است روز جمعه بازداشت شد و به همین دلیل در مراسم فارغ‌التحصیلی حضور نداشت اما یکی از وکلای مدافعش به دادگاه اعلام کرد، وی رسما فارغ التحصیل شده و قصد دارد در آمریکا بماند.

این اتفاق در حالی رخ داده که چند روز پیش هم یک افسر نیروی هوایی عربستان که در حال آموزش در پایگاه "پنساکولا" فلوریدا بود، در این پایگاه اقدام به تیراندازی کرد و در اثر آن سه تن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.