"ان. اچ. کی" روز چهارشنبه افزود:احزاب ائتلاف حاکم بر ژاپن در روز گذشته (سه شنبه) یک پیش نویس تصمیم کابینه برای اعزام یک ناوشکن و یک هواپیمای گشتی به منطقه خاورمیانه برای کمک به حصول اطمینان از دریانوردی امن کشتی های تجاری را تصویب کردند.

در این پیش نویس همچنین آمده هنگامی که دولت بخواهد این ماموریت را تمدید کند، به مجلس گزارش خواهد داد.

گزارش می افزاید: در عین حال دولت ژاپن اعلام کرده است آبه و روحانی به عنوان بخشی از تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش و تثبیت اوضاع در خاورمیانه در روز جمعه با هم گفت و گو خواهند کرد آبه قصد دارد به رئیس جمهوری اسلامی ایران توضیح دهد چرا ژاپن این نیروها را به خاورمیانه اعزام می کند.

در گزارش «ان. اچ. کی» آمده است: بعد از این دیدار،  کابینه این طرح را از هفته آینده به بعد تصویب خواهد کرد در پی این تصمیم، نیروهای دفاع از خود، تدارکات لازم مانند بارگیری تجهیزات و آموزش پرسنل را آغاز خواهد کرد.

تلویزیون ژاپن اضافه کرد: انتظار می رود این ناوشکن بعد از اواسط ژانویه ژاپن را ترک کند به محض اینکه این ناوشکن به منطقه برسد، هواپیمای گشتی P۳C که در حال حاضر در عملیات ضد دزدان دریایی در آبهای کشور آفریقایی جیبوتی مشغول به خدمت است، به آن ملحق خواهد شد.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران که در راس یک هیات بلندپایه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی در کوالالامپور به مالزی سفر کرده است قرار است روز جمعه در پاسخ به دعوت رسمی نخست وزیر ژاپناز مالزی عازم توکیو شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.