به گزارش خبرگزاری رویترز، فون در لاین امروز چهارشنبه(۲۷ آذر) در پارلمان اروپا گفت: مهلت تعیین شده چالشی جدی برای اتحادیه اروپاست که دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) به پایان می‌رسد.

انگلیس این مهلت را آخرین فرصت دستیابی به توافقی جدید با اتحادیه اروپا تعیین کرده و بسیار امیدوار است قرار دادن دوباره اتحادیه اروپا در شرایط برگزیت سخت، بروکسل را وادار کند تا به سرعت توافق تجاری جدید را امضا کند.

فون درلاین در این رابطه گفت: جدول زمانی تعیین شده از سوی بریتانیا زمان اندکی را برای ما باقی می‌گذارد. در صورتی که نتوانیم به توافقی تا پایان سال ۲۰۲۰ دست یابیم بار دیگر با شرایط سخت مواجه خواهیم شد.

وی افزود: این مساله آشکارا به منافع ما آسیب می زند اما بیشتر از ما، به منافع بریتانیا لطمه وارد خواهد کرد زیرا اتحادیه اروپا همچنان از منافع بازار مشترک، اتحادیه گمرکی و ۷۰ توافق بین‌المللی امضا شده با شرکای تجاری‌اش بهره‌مند خواهد بود.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس دیروز (سه‌شنبه) در نخستین نطق پارلمانی خود پس از کسب پیروزی در انتخابات سراسری این کشور، توافق جنجالی درباره چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا روز جمعه (۲۹ آذر) به رأی نمایندگان مجلس عوام گذاشته خواهد شد.

جانسون برای خروج از بن بست برگزیت، برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام را پیشنهاد کرد که در نتیجه آن، حزب محافظه کار به رهبری او موفق به کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان شد.

او پس از اعلام پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی، تصریح کرد که خروج این کشور از اتحادیه اروپا موضوعی غیرقابل بحث است و دولتش با در اختیار داشتن اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان، این کشور را در موعد ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج می کند.

رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به پیروزی جانسون درباره تصویب هر چه سریع‌تر توافق‌ برگزیت در پارلمان این کشور ابراز امیدواری کرد تا گام بعدی برای انجام مذاکرات تجاری میان دو طرف برداشته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.