شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش اهل الحق روز چهارشنبه در سخنانی گفت که برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق در سایه دولت مستعفی ممکن است به جنگ داخلی منجر شود.

وی همچنین گفت که در بین تظاهرات‌کنندگان عراقی،‌ عناصر مسلحی هستند که اقدام به تیراندازی می‌کنند و آنها مسئول هدف قرار گرفتن معترضان هستند.

شیخ الخزعلی حصول توافق و اجماع سیاسی در عراق بر سر نامزد نخست‌وزیری را امری «دشوار» خواند و گفت که «باید یک شخصیت مورد توافق (همگان) را مکلف (مامور به تشکیل کابینه) کرد».

به گزارش پایگاه خبری الاتجاه پرس، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد که استعفای نخست‌وزیر درست نبود، چون این استعفا را آمریکا می‌خواست.

با استعفای عادل عبدالمهدی از سمت نخست‌وزیری در تاریخ ۸ آذرماه، فردا پنجشنبه ۲۸( آذر)، مهلت قانونی رئیس‌جمهور عراق برای تحویل دولت به رئیس‌جمهور به پایان می‌رسد و طبق بانون باید دولت را تحویل دهد، از همین روی،‌ عراق این روزها شاهد تحرکات سیاسی برای معرفی نامزد نخست‌وزیری است.

انتشار برخی اسامی پیشنهادی فراکسیون‌های شیعی و نیز پیشنهاد برخی معترضان حاضر در میدان‌های اعتراض و نامه شماری از نمایندگان به رئیس‌جمهور در این‌باره از جدیدترین اخبار مربوط به پروسه انتخاب جانشین «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.