رویترز گزارش داد، این رای‌گیری با ۱۷ رای موافق و ۵ رای مخالف، موجب پیشبرد لایحه مذکور در این کمیته تحت کنترل جمهوری‌خواهان می‌شود. تمام پنج رای منفی متعلق به جمهوری‌خواهان شامل سناتورها جیم ریش و همچنین رون جانسون، رند پل، جانی ایساکون و جان باراسو بود.

این لایحه باید پیش از ارسال برای امضا و تبدیل آن به قانون یا وتو به دست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، باید در صحن سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شود. قانونگذارانی شامل متحدان ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را برای اعمال فشار علیه روسیه بر سر مداخله انتخاباتی ادعایی، خصومت علیه اوکراین و مشارکت در جنگ سوریه تحت فشار می‌گذارند.

این لایحه چهارشنبه با عنوان "قانون دفاع از امنیت آمریکا مقابل تخاصم کرملین" (DASKA) پیشرفت‌هایی داشت؛ لایحه‌ای که فوریه از سوی سناتور لیندسی گراهام جمهوری‌خواه و باب منندز دموکرات در کمیته روابط خارجی ارائه شد. گراهام این لایحه تحریم‌ها را "جهنمی" توصیف کرده است زیرا مجازات‌های شدید و گسترده‌ای را اعمال می‌کند.

اهداف تحریم‌ها عبارتند از بانک‌های روسی که از تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات‌های خارجی حمایت می‌کنند، بخش سایبری این کشور و بدهی‌های جدید حاکمیتی. این امر همچنین می‌تواند اقداماتی را بر بخش نفت و گاز روسیه تحمیل کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.