منصور غلامی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار امیدواری کرد که این فرایند به سمتی برود که هیچ حکمی در این زمینه اجرا نشود.

وی با اشاره به نامه چند تن از دانشجویان درباره احکام صادر شده برای فعالان دانشجویی، اظهار داشت: آنچه به عنوان حکم قضایی در این نامه مطرح شده نتیجه مجموع احکام اولیه صادر شده برای چند دانشجو است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بیان مجموع آرا بدین گونه نوعی تبلیغ منفی و شلوغ کردن فضا است که باید از آن دوری کرد.

غلامی یادآوری کرد: در ناآرامی های آبان سالجاری هیچ دانشجویی به خاطر ارتکاب جرم بازداشت نشد بلکه تعدادی به خاطر حضور در این فضا بازداشت شده بودند که همگی آنها آزاد شدند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویانی که هم اینک پرونده آنها در دست بررسی است مربوط به ناآرامی های سال ۹۶ می شود که برخی عفو و اجرای احکام بقیه آنها متوقف شده است.

وی با بیان اینکه دانشجوی زندانی نداریم گفت: در این بین عده ای تلاش دارند زندانی شدن یک فرد غیر دانشجو را در قالب دانشجوی زندانی مطرح کنند که باید نسبت به این موضوع آگاه بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حضور در کنگره ملی آیت الله تالهی به همدان سفر کرده است و صبح امروز نیز در دیدار با استاندار به بررسی آخرین وضعیت دانشگاه بین المللی دی هشت پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.