اجرای قصه‌گویان بخش بین‌الملل با حضور داوران این بخش از جمله، مرتضی سرهنگی، گیتی خامنه و اشکان خطیبی، داوران نوجوان و علی خانجانی مشاور مدیریت جشنواره آغاز شد.

اجرای ساره قصیر، قصه‌گوی لبنانی صبح چهارشنبه با قصه «جوجه» و استقبال گرم مخاطبان کودک و نوجوان همراه شد. او به همراه مترجم روی صحنه آمد، اما تسلط خیلی از کودکان حاضر در سالن بر زبان انگلیسی و تعامل‌شان با راوی، حیرت قصه‌گوی لبنانی را در پی داشت.

هم‌زمان با اجرای قصه‌گویان، نشست‌های آموزشی در دو نوبت صبح و عصر در سطح ملی انجام شد.

نشست نخست در نوبت صبح با عنوان «صدای رسا، بیان واضح و مفهوم صحیح کلام در قصه‌گویی» با حضور اصغر همت، بازیگر سینما و تئاتر برگزار شد و در ادامه تولد این هنرمند با حضور محمدرضا زمردیان رئیس جشنواره قصه‌گویی جشن گرفته شد. اصغر همت از برپایی این جشن غافلگیر شد و در ادامه گفت: من ۶۸ سالگی را پشت سر می‌گذارم و در این سن بیش از هر چیز افتخار می‌کنم که یک کانونی هستم.

همچنین محمدرضا زمردیان ضمن تقدیر از این بازیگر، تابلویی از برگزیدگان بخش هنرهای تجسمی کانون را به او هدیه کرد.

همچنین نشست «روایت‌پژوهی و قصه‌پژوهی» با حضور مریم شریف‌نسب، متخصص ادبیات فارسی، در نوبت عصر با استقبال و مشارکت حاضران برگزار شد.

اجرای ویژه با قصه‌گویی «آقای حکایتی»

بهرام شاه‌محمدلو قصه‌گوی ویژه دومین روز از این جشنواره ساعت ۱۷ با قصه «جمشید، پادشاه ایرانی» روی صحنه آمد.

ورود این قصه‌گوی پیش‌کسوت به صحنه با هم‌خوانی ترانه برنامه نوستالژیک «آقای حکایتی» از سوی جمعیت انبوه حاضر در سالن همراه شد.

در ادامه، کتاب «قصه زندگی من ۲» برگرفته از قصه‌های منتخب بخش قصه‌های «٩٠ ثانیه‌ای» جشنواره قصه‌گویی نوشته مهدی رجبی رونمایی شد‪.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.