از هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان ماشین‌سازی بود که این دیدار با برتری دو بر یک ماشین‌سازی در خانه استقلال به پایان رسید.

شیخ دیاباته در دقیقه ۲۳ برای استقلال و محمد قادری در دقیقه ۳۴ و احمد زنده روح در دقیقه ۵۲ (پنالتی) برای ماشین سازی گل زدند.

با این نتیجه، استقلال صدرجدول را از دست داد و با ۲۹ امتیاز به رده سوم جدول سقوط کرد. ماشین‌سازی نیز با ۲۲ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی باقی ماند.

ماشین‌سازی نخستین تیم لیگ نوزدهم لقب گرفت که استقلال را در بازی رفت و برگشت شکست داده است.

نیمه نخست

بازی با حملات استقلالی‌ها آغاز شد. سانتر خوب بازیکنان استقلال دقیقه ۴ در محوطه جریمه به دیاباته رسید اما ضربه این بازیکن قبل از ورود به دروازه به بازیکنان ماشین سازی خورد تا اولین موقعیت استقلال تبدیل به گل نشود. در دقیقه ۷، حملات پر دامنه استقلال با ضربه ریگی همراه بود که این توپ تبدیل به گل نشد.

موقعیت عالی برای استقلال روی توپ ربایی از مدافعان ماشین‌سازی خلق شد که حامد لک در دقیقه ۱۵ در موقعیت تک به تک ضربه قائدی را دفع کرد.

همکاری فوق‌العاده بازیکنان استقلال با سانتر وریا غفوری و ضربه عالی میلیچ در دقیقه ۲۰ همراه شد اما حامد لک اجازه باز شدن دروازه ماشین سازی را نداد.

گل: در دقیقه ۲۳، شیخ دیاباته روی پاس علی کریمی در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوت دقیق و محکم، دروازه ماشین‌سازی را گشود.

در دقیقه ۲۶، پاس مهدی قائدی به علی کریمی با شوت این بازیکن از مقابل محوطه جریمه همراه بود که توپ به دیرک افقی دروازه خورد و به اوت رفت.

گل: در دقیقه ۳۴ استقلال غافلگیر شد و در حالی که بازی دست این تیم بود، ماشین‌سازی روی یک ضد حمله و توسط محمد قادری به گل تساوی دست یافت.

ارسال بازیکنان ماشین سازی در دقیقه ۳۷ به تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه بازیکنان استقلال توپ را از محوطه جریمه دور کردند. دقایقی بعد استقلال پاسخ ضربه تیرک ماشین‌سازی را داد و ضربه وریا غفوری به تیرک دروازه لک برخورد کرد.

در واپسین ثانیه‌های بازی، محمد دانشگر و حامد لک درگیر شدند که داور به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم، ماشین‌سازی روی خطای روزبه چشمی در دقیقه ۴۹ صاحب ضربه پنالتی شد.

گل: در دقیقه ۵۲، ضربه احمد زنده روح از روی نقطه پنالتی ماشین سازی را به گل دومش رساند و این تیم از استقلال جلو افتاد.

بعد از گل دوم ماشین‌سازی استقلال برای جبران گل تلاش کرد اما حملات این تیم زهردار نبود و هر بار به در بسته خوردند.

در دقیقه ۷۱، ضربه ایستگاهی تمرین شده بازیکنان استقلال بعد از برخورد مدافعان ماشین‌سازی به کرنر رفت. ضربه سر دیاباته روی کرنر ارسالی نیز راه به دروازه پیدا نکرد.

ضربه خوب آرش رضاوند دقیقه ۷۵ بعد از برخورد به بازیکن خودی تغییر جهت داد و راهی اوت شد. دقایقی بعد پاس خوب وریا غفوری در محوطه جریمه به قائدی رسید اما ضربه این بازیکن راهی اوت شد.

در دقیقه ۹۰ فردین عابدینی از ماشین‌سازی اخراج شد تا کار به سود استقلال شود. در دقیقه ۶+۹۰ مرتضی تبریزی در شلوغی محوطه جریمه در دو قدمی صاحب موقعیت گل برابر دروازه خالی ماشین سازی شد اما با بی‌دقتی و در عین ناباوری توپ را به اوت زد.

این بازی با حساب ۲ بر یک به سود ماشین‌سازی به پایان رسید.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر (کارت زرد)، روزبه چشمی (کارت زرد)، عارف غلامی، وریا غفوری (کارت زرد)، هروویه میلیچ (میلاد زکی پور ۷۳)، علی کریمی، مسعود ریگی (کارت زرد) (فرشید باقری ۶۹)، آرش رضاوند (کارت زرد) (مرتضی تبریزی ۸۲)، مهدی قائدی و شیخ دیاباته.

ترکیب ماشین‌سازی: حامد لک (کارت زرد)، شاهین توکلی، عزیز معبودی، دوسانتوس، محمد مسلمی‌پور، احمد زنده‌روح، قائم اسلامی‌خواه (محمد خرم الحسینی ۸۱)، سامان نریمان‌جهان، محمد قادری، بابک مرادی و علی آل‌کثیر (کارت زرد) (فردین عابدینی ۳۹) (کارت زرد دوم و اخراج).

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.