امیر سرتیپ امیر حاتمی امروز در مراسم روز نیروی دریایی در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بیشتر به این مسئله واقف شدیم که قدرت باید درونی باشد و با وابستگی نمی‌توان به پاسخ نیازها دست یافت زیرا امروز سیاست حداکثری دشمن بر این است که هرچیزی که دست ما نباشد را قطع کند.

وی افزود: استحکام ساخت درونی نظام جمهوری اسلامی متکی به توان درونی سیاست اصلی کشور است و در قدرت موشکی خار چشم دشمنان هستیم و دشمنان تأثیرگذاری این قدرت را پذیرفته است و می‌گویند ما می‌خواهیم با شما حرف زنیم و دشمنان بداند اگر اشتباه کند پاسخی غیرقابل تصور دریافت می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در حوزه هوایی نیز به توفیقات زیادی رسیده‌ایم گفت: امسال یک هواپیمای تمام طراحی ایرانی به نام یاسین را رونمایی کردیم و برنامه‌های دیگر دشمنان را شگفت‌زده خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه دریایی نیز اتفاقات خوبی رخ داده است و دریا در تبدیل چالش به فرصت بسیار حائز اهمیت است و برنامه مفصلی برای حوزه دریایی داریم و در حوزه زیردریایی کارهای خوبی صورت می‌گیرد.

امیر حاتمی با اشاره به الحاق زیردریایی فاتح و شناورهای مختلف با تجهیزات کامل ایرانی به حوزه دریایی، تصریح کرد: در مسیری قرار داریم که تمامی تجهیزات نیروهای دریایی و نظامی ایران را در داخل تأمین و تولید می‌کنیم و برنامه‌های مفصلی برای تولید شناورها و زیردریایی سنگین‌تر داریم.

وزیر دفاع ادامه داد: وقتی بخواهیم با دیگران حرف بزنیم اگر تجهیزات مناسب و قوی داشته باشیم بهتر می‌توانیم حرف بزنیم و استحکام ساخت درونی راهبرد اصلی به شمار می‌رود.

امیر حاتمی، نیروی انسانی و منابع انسانی را در حوزه نیروی دریایی مهم دانست و گفت: با هوشمندی و درایت حضرت امام راحل و فرماندهی مقام معظم رهبری، به خوبی و به درستی، دانشگاه دریایی و نیروهای مسلح پایه گذاری شد و امروز تمامی فرماندهان ارتش دانش آموخته دانشگاه‌های نیروهای مسلح هستند.

وی درباره افق روشن آینده نیز گفت: اگر راهی را انتخاب کردیم به درستی پیش رویم، راهمان کاملاً روشن است و بخش‌های اطلاعاتی آمریکایی‌ها به سران آن کشور می‌گویند که روز به روز ایران آسیب ناپذیرتر می‌شود و امروز ایران اسلامی از نظر نظامی در نقطه اطمینان بخشی قرار دارد.

وزیر دفاع با عنوان اینکه آسیب پذیرهای مالی و اقتصادی کشور نیز بسیار سریع رفع می‌شود گفت: مطمئن هستم که ظرف دو تا سه سال آینده هیچ نیازی به صادرات نفت نخواهیم داشت و مسائل مربوط به مباحث مالی نیز بسیار زود در دنیا و کشور حل خواهد شدو چند سال آینده کشوری مستحکم‌تر و آسیب ناپذیرتر خواهیم داشت.

وی افزود: اینکه موقعیت جغرافیایی کشور تهدید یا فرصت باشد به ما بستگی دارد و اتفاقاتی در دهه‌ها و قرن اخیر رخ داده که موقعیت را حساس کرده است و توجه قدرت‌های جهانی را بیشتر به این موقعیت جلب کرده است.

وزیر دفاع ادامه داد: اکتشاف انرژی و نیازی که جهان به انرژی دارد به حساسیت موقعیت اضافه کرده است و در کنار آن وقوع انقلاب اسلامی، حساسیت مضاعفی را نیز ایجاد کرده است.

امیر حاتمی ادامه داد: راه حل مسئله و تبدیل به این فرصت تنها یک راه دارد و آن این است که دارای قدرت باشیم و در غیر این صورت نمی‌توانیم براین چالش فائق آییم و اگر می‌خواهیم مستقل باشیم و از فرصت‌های خدادادی موقعیت استفاده کنیم باید دارای قدرت باشیم.

وی رسیدن به قدرت راهبردی را به عنوان یک هدف برشمرد و گفت: قدرت موشکی، هوایی و دریایی از مؤلفه‌های مهم به شمار می‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.