هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۷۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۴۸۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنج شنبه اعلام کرد آمریکا و چین در ابتدای ژانویه فاز اول توافق تجاری را امضا خواهند کرد و این توافق مشمول مذاکرات بیشتر قرار نخواهد گرفت.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت "اکسی تریدر"، در این باره گفت: عامل اصلی تاثیرگذار بر بازارهای طلا، کاهش ریسک جنگ تجاری با اعلام فاز اول توافق تجاری بوده و اظهارات منوچین برای طلا مثبت نبوده است.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

در این بین، وزارت دارایی چین فهرست جدیدی شامل شش فرآورده نفتی و شیمیایی آمریکایی را اعلام کرد که مشمول معافیت از پرداخت عوارض واردات قرار می‌گیرند.

صعود بازارهای سهام آسیایی در آستانه تعطیلات هم عامل دیگری بود که قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی نگه داشت. دلار با وجود این که برای نخستین بار در چهار هفته گذشته تحت تاثیر آمار اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، رشد هفتگی داشته است اما در معاملات روز جمعه ثابت بود.

طبق آمار جدید، شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری آمریکا افت غیرمنتظره ای پیدا کرده و فعالیت کارخانه ای نیز در دسامبر ثابت بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند که روز جمعه منتشر خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۹۴۴ دلار و ۴۴ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷ دلار و شش سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۳۴ دلار و ۳۹ سنت رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.