غلامحسین اسماعیلی در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه عدالت که جزو مهم‌ترین حوزه‌های حقوق اجتماعی مردم به شمار می‌رود، برای تحقق اهداف خود نیازمند عناصر متعددی است. قاضی، شاخص و میزان اصلی تحقق عدالت در جامعه است اما در کنار جامعه قضات، برای رسیدن به عدالت نیازمند گروه‌های تخصصی متعددی هستیم که بتوانند جامعه قضات را در تحقق و برپایی عدالت کمک کنند و جامعه وکلا در زمره این گروه‌هاست.

رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه افزود: امروز مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، آزمون سراسری وکالت را برگزار کرد که در این آزمون بیش از ١۰٧ هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری شرکت کردند و این آزمون به صورت سراسری در ٤٩ شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پذیرفته شدگان آزمون کتبی در مرحله بعدی به آزمون شفاهی دعوت خواهند شد و پس از آزمون شفاهی و مراحل مصاحبه، این افتخار را پیدا می‌کنند تا در خدمت مردم ایران اسلامی باشد و به کمک دستگاه قضایی برای تشخیص حق و اجرای عدالت، آیند. معتقدیم حضور وکلای آگاه به مبانی حقوق، دلسوز مردم و دنبال کننده احقاق حق برای موکلان خود، کمک شایسته‌ای را به برپایی عدالت در جامعه اسلامی خواهد کرد.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان جذب بیشتر وکیل وجود دارد یا خیر گفت: رئیس قوه قضاییه دستوری برای همه استان‌ها و همچنین مرکز امور وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه صادر کرده تا چه از طریق کانون وکلا و چه از طریق مرکز وکلای قوه قضائیه در هر استان نیاز واقعی به وکیل احصاء و بر اساس نیازی که احصاء می‌شود، زمینه جذب برای وکلا فراهم شود. این موضوع با بررسی کارشناسی و نیازسنجی شهر به شهر و حوزه به حوزه انجام می‌شود و در مرحله‌ای از مراحل بعدی متناسب با نیاز جامعه این اقدام را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تعداد جذب نهایی وکلا در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه اذعان کرد: اجازه دهید آزمون برگزار شود و نمرات کتبی و شفاهی مورد بررسی قرار گیرد تا بر مبنای نیازسنجی‌هایی که در حال انجام است،  میزان جذب نهایی را اعلام کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.