روز گذشته بود که آندره استراماچونی سرمربی استقلال که حالا جدایی اش از این تیم به ۱۱ روز می رسد، جلسه مثبتی با مسئولان سفارت ایران در ایتالیا داشت. استراماچونی با انتشار یک جمله در اینستاگرام خود هواداران استقلال را به بازگشتش امیدوار کرد. حتی اسماعیل خلیل زاده سرپرست باشگاه استقلال در مصاحبه ای اعلام کرد که استراماچونی به احتمال خیلی زیاد روز دوشنبه روی نیمکت استقلال در بازی با سپاهان حضور دارد.

خلیل زاده البته از نحوه توافق استقلال با استراماچونی برای پرداخت پول این مربی چیزی نگفت و اعلام کرد در آینده در این ارتباط صحبت می کند.

یک سایت ایتالیایی امروز خبر داد که قرارداد استراماچونی قرار است با کمک یک بانک خصوصی در ایران که شامل تحریم ها نمی شود و می تواند در معاملات بین المللی فعالیت کند، پرداخت شود.

در بخشی از گزارش این سایت آمده است: «در جلسه ای که مربی ایتالیایی با حضور وکلایش، سفیر ایران در ایتالیا، بعضی از دیپلمات های ایران و نمایندگان موسسات بانکی ایران و ایتالیا داشت، طرحی برای ایجاد یک کانال پرداخت حقوق مطابق با تحریم ها تدوین شد؛ موضوعی که به استراماچونی اجازه بازگشت به نیمکت استقلال را در تهران می دهد.

در این جلسه راهی برای انجام معاملات قانونی و منظم بانکی از ایران به ایتالیا طرح شد؛ کمک یک بانک خصوصی ایران که شامل تحریم ها نمی شود و از نظر تئوری می تواند در معاملات بین المللی حضور داشته باشد. اما این مسیر باید طی شود و مشخص نیست که قطعا به هدف می رسد.

انتقال پول برای استراماچونی مجاز خواهد بود چون وی یک مربی متخصص در حوزه فوتبال و ورزش محسوب می شود و یک مربی واجد شرایط و شناخته شده است. این طرح باید در زمان توقف لیگ فوتبال ایران اجرا شود. با این حال به نظر می رسد که آخرین تلاش برای حل اختلافات قبل از پایان دادن به این ماجرا است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.