باشگاه آرسنال از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد سرمربی جدید این تیم میکل آرتتا است. او که پیش از این دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود تا سال ۲۰۲۳ با توپچی ها قرارد بست.

آرتتا بیستمین سرمربی تاریخ باشگاه خواهد بود. سرمربی اسپانیایی سابقه حضور در آرسنال را به عنوان بازیکن داشت و پنج فصل (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶) برای این تیم بازی کرد. او در سه فصل نخست جزو بازیکنان کلیدی تیم محسوب می شد و توانست در نزد هواداران محبوب شود. آرتتا در ۱۵۰ بازی چهار عنوان به دست آورد. دو بار قهرمانی در اف ای کاپ را تجربه کرد و دو بار فاتح جام خیریه شد.

سرمربی اسپانیایی در مراسم معارفه اش گفت: این یک افتخار است. آرسنال یکی از باشگاه های بزرگ جهان به حساب می آید. باید برای کسب عناوین باقی مانده تمام تلاش خود را کنیم. می دانیم برای رسیدن به آن خیلی باید تلاش و تمرین کنیم.  با این حال باور دارم که به آن دست پیدا می کنیم. تیم از بازیکنان مستعدی برخوردار است و بازیکنان جوان زیادی از تیم های پایه به تیم اصلی ملحق شدند.

آرتتا جانشین یک سرمربی اسپانیایی شد. اونای امری در بیست و نهم نوامبر به دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار شد. پس از آن فردی لیونبرگ، یکی از اسطوره های باشگاه به طور موقت هدایت آرسنال را بر عهده گرفت.

آرتتا هدایت تیمی را بر عهده گرفت که در لیگ برتر در جایگاه دهم است و با آخرین تیمی که می تواند سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد هفت امتیاز فاصله دارد. این اختلاف به راحتی می تواند جبران شود چون هنوز نیم فصل هم نشده است. توپچی ها از ۱۷ بازی تنها پنج دیدار را با پیروزی به پایان رساندند. این تیم شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد اما می تواند فاتح لیگ اروپا شود. آرسنال در مرحله یک شانزدهم نهایی باید با المپیاکوس روبرو شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.