علی درویش پور افزود: براین اساس فردا شنبه مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی در نوبت صبح و عصر در شهرستان های کرج، فردیس، اشتهارد، ساوجبلاغ و نظرآباد تعطیل است. 

این تصمیم براساس بررسی های کارشناسان در کمیته اضطرار آلودگی استان البرز  گرفته شده و  معادن شن و ماسه آلاینده  نیز نباید فردا  هیچ گونه فعالیتی داشته باشند.

وی ادامه داد:  استقرار پایگاه های امداد و نجات اورژانس و جمعیت هلال احمر به منظور امدادرسانی سیار به شهروندان و مراجعان احتمالی در سطح مناطق مختلف شهری ضروری است.

درویش پور با تاکید بر جلوگیری از فعالیت هایی که آلودگی هوا را تشدید می کند گفت: خودداری از فعالیت های ورزشی و بدنی و فعالیت های عمرانی مانند آسفالت معابر و خیابان ها،  سوزاندن لاستیک ، فعالیت معادن و کارخانجات از جمله مسائل مهم به تصویب رسیده در کارگروه اضطرار و آلودگی هوا است.

وی اظهار داشت: اعمال قانون در این روزها به طور دقیق اجرا شود به خصوص با صنایع آلاینده و افرادی که خودرو آنان معاینه فنی لازم را ندارند به جد برخورد شود.

درویش پور ضرورت بکارگیری حداکثر توان ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران استان البرز را مورد تاکید قرارداد و اعلام کرد که  ۶۲ درصد آلودگی هوا منابع متحرک از جمله خودروها هستند .

وی تاکید کرد: همراهی شهروندان نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و انتظار می رود فردا تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده نشود و شهروندان کرج و فردیس از اتوبوس های عمومی با کرایه نیم بهاء استفاده کنند.

 بر اساس اخطاریه اداره کل هواشناسی استان البرز تداوم روند پایداری جو تا اواسط هفته آینده در استان البرز و افزایش غلظت آلاینده های جوی از روز پنج شنبه  ۲۸ آذرماه تا روز چهارشنبه چهارم دی ماه غلظت آلاینده ها افزایش یافته و سطح کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس در اوایل هفته کاهش می یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.