به گزارش پایگاه خبری النشره، میشل عون رئیس جمهور لبنان در حضور سلیم جریصاتی، وزیر مشاور امور ریاست جمهوری، با «کیسوکی سوزوکی» وزیر مشاور امور خارجه ژاپن و هیئت همراه وی دیدار کرد. در این دیدار، روابط لبنان و ژاپن و راه‌های گسترش آن در همه زمینه‌ها بررسی شد.

میشل عون از سوزوکی به سبب حمایت ژاپن از لبنان در همه زمینه‌ها قدردانی و در خصوص اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کنونی کشورش گفتگو کرد.

رئیس جمهور لبنان همچنین بر استقبال این کشور از کمک‌ها به ویژه در زمینه طرح‌های سرمایه گذاری و زیر ساخت‌ها که کشور‌های دوست و در راس آن‌ها ژاپن ارائه می‌دهند، تاکید و ابراز امیدواری کرد ژاپن هم به مجموعه کشور‌های حامی لبنان ملحق شود.

وی در این دیدار به موضوع آوارگان سوری پرداخت و درباره پیامد‌های حضور بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره سوری در لبنان گفتگو و بر لزوم بازگشت آوارگان تاکید کرد.

«میشل عون» به سبب حمایت ژاپن در ساخت «فرهنگستان انسان برای دیدار و گفتگو» در لبنان از سوزوکی تقدیر و ابراز امیدواری کرد ژاپن جزء نخستین کشور‌هایی باشد که توافق همکاری دو جانبه در این زمینه را امضا می‌کند.

وی همچنین در چارچوب مسائل مربوط به امور دولتی لبنان ابراز امیدواری کرد پس از نخستین اقدام در جهت تعیین «حسان دیاب» به عنوان نخست وزیر جدید، دولت جدید هم به زودی تشکیل شود.

سوزوکی در این دیدار از آمادگی ژاپن برای تقویت همکاری میان دو کشور در همه زمینه‌ها خبر داد و به سبب نقش آفرینی لبنان در منطقه و جهان به آن تبریک گفت. او همچنین از ژاپن به سبب حمایت این کشور تقدیر کرد و با اشاره به آمادگی کشورش برای پیگیری امور ساخت "فرهنگستان انسان برای دیدار و گفتگو" در لبنان گفت: ژاپن از کشور‌هایی بود که در سازمان ملل به ساخت این مرکز رای داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.