رسانه های مختلف انگلیسی از نهایی شدن ریاست ریاست اندرو بیلی بر بانک مرکزی این کشور خبر داده اند. بیلی پیش‌تر در بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ معاون رئیس بانک مرکزی انگلیس بوده است.

مارک کارنی ۵۴ ساله که در حال حاضر ریاست بانک مرکزی انگلیس را بر عهده دارد سی و یکم ژانویه هم زمان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پس از شش سال از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. به گفته یک منبع آگاه در دولت انگلیس، این انتصاب ممکن است تا پیش از پایان این هفته اعلام شود.

رئیس جدید بانک مرکزی انگلیس وظیفه دشواری را برای تعیین و مدیریت سیاست های پولی این کشور در دوران گذار و خروج از اتحادیه اروپا بر عهده خواهد داشت. هم چنین تصمیم گیری در خصوص نرخ بهره و احتمال کاهش بیشتر آن از مقطع فعلی به منظور تقویت رشد اقتصادی یکی دیگر از مهم ترین مسائلی خواهد بود که رئیس جدید باید در خصوص آن تصمیم گیری کند.

راث گریگوری، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: آن ها ممکن است حتی سقف نرخ بهره را افزایش دهند و موضع سختگیرانه تری در قبال حفظ استقلال خود در برابر دولت اتخاذ کنند.

مارک کارنی که از جمله مخالفین خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا محسوب شده و دارای اختلافاتی با دولت بوریس جانسون نیز بوده است، با هشدار نسبت به نادیده گرفتن پیامدهای برگزیت بدون توافق گفته بود که چنین کاری ریسک‌های قابل ملاحظه‌ای برای اقتصاد انگلیس در پی خواهد داشت و بهتر است با در نظر گرفتن یک دوره گذار به اقتصاد اجازه داد خود را به بودن در فضای خارج از اتحادیه اروپا تطبیق دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.