متن بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در واکنش به تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل با ادعای نقض حقوق بشر ایران به شرح ذیل است:

«در نشست هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت و یکی از آنها، قطعنامه حقوق بشری علیه ایران بود که از سوی کانادا پیشنهاد شد. در رأی‌گیری به عمل آمده ۸۱ عضو سازمان ملل متحد موافق قطعنامه بودند، در حالی که ۳۰ عضو رأی مخالف، ۷۰ عضو رأی ممتنع داده و ۱۲ عضو نیز در رأی‌گیری شرکت نکردند.

این قطعنامه اگرچه در ظاهر محتوای حقوق بشری دارد ولی ماهیتا بیانیه‌ای سیاسی است که کاملا به صورت ابزار فشار با اهداف راهبردی مشخص علیه کشورمان مطرح و اعمال می‌شود.

ما نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی قطعنامه مذبور را به مثابه استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشر به شدت محکوم کرده و آن را رویکردی یکجانبه و مغرضانه می‌دانیم که بار دیگر با بکارگیری استانداردهای چندگانه سعی در انزوای بین‌المللی کشورمان دارد.

ما همچنین از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم با بیان محکومیت رساتر و موثرتر در قبال این قطعنامه، بر اساس صف‌آرایی‌های جهانی در خصوص اینگونه قطعنامه‌هایی، پایش مواضع و حرکات کشورهای معاند و مرتجع منطقه را همواره در دستور کار خود داشته باشد و همگام با کشورهای دوست چنین دسیسه‌های ضد ایرانی آمریکایی، رژیم صهیونیستی و متحدانش را در عرصه‌های بین‌المللی خنثی سازد.».

نمایندگان اقلیت دینی در مجلس یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان، سیامک مره صدق نماینده کلیمیان، اسفندریار اختیاری نمیانده زرتشیان، کارن خانلری نماینده ارامنه شمال ایران و ژرژیک آبراهامیان نماینده مسیحیان ارامنه جنوب کشور هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.