روسیا الیوم گزارش داد، در ایمیل منتشر شده از سوی دفتر روابط عمومی شرکت آرامکو آمده است: به شما اطمینان می‌دهیم آرامکوی عربستان در هیچ گونه فعالیت مربوط به حفاری و تولید نفت و یا هرگونه فعالیت سرمایه‌گذاری دیگری در سوریه شرکت ندارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هفته گذشته اعلام کرد، ۱۵ مهندس مصری و عربستانی وارد میدان نفتی العمر تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) شدند.

این خبرگزاری افزود، گروهی از مهندسین و تکنسین فنی ۱۳ دسامبر جاری با هلی‌کوپترهای آمریکایی جهت آماده کردن میدان نفتی، افزایش تولیدات نفتی آن و نیز آموزش کارگران آنجا، وارد این منطقه شدند.

شبکه تلویزیونی دیرالزور ۲۴ نیز از ورود هیات رسمی شرکت آرامکو به میدان نفتی العمر خبر داد.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: آرامکو با امضای قراردادهایی با آمریکا که نیروهایش کنترل بیشتر میدان‌های نفتی و گازی شمال شرق سوریه را در دست دارند، گام‌های عملی را برای سرمایه‌گذاری نفت آغاز کرده است.

پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه شرکت "اکسون موبیل" یا یک شرکت نفتی دیگر آمریکا مدیریت میدان‌های نفتی سوریه را در دست بگیرد، با انتقادات گسترده‌ای از طرف کارشناسان حقوقی و انرژی مواجه شد.

میدان نفتی العمر واقع در حومه شرقی دیرالزور، بزرگترین میدان نفتی سوریه است که تولیدات آن پیش از آغاز درگیری‌ها در سوریه حدود ۳۰ هزار بشکه در روز بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.