سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف در آیین اختتامیه دومین جشنواره  رسانه‌ای ابوذر فارس بیان کرد: امروز کمتر کسی به صاحبان رسانه و افکار آنها در انتشار اخبار توجه می‌کند، موضوعی که بدیهی است و افراد کمتر به آن پرداخته‌اند.

وی  با اشاره به عدم توجه به سواد لازم رسانه‌ای در کشور که موجب فراهم شدن فضا برای فعالیت گسترده رسانه‌های معاند و تصویری سازی آنها از جامعه کنونی ما شده است، افزود: امروز صاحبان بزرگ رسانه در دنیا آمریکایی‌ها و سعودی‌ها هستند و سوالی که مطرح است این است که آنها از چه بستری استفاده می‌کنند تا تصویر غیر واقعی از ما ارائه و به مخاطب القا کنند؟

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آنها(رسانه‌های معاند) خلاء ذهنی را با تولیدات خبری به دنیا ارائه می‌کنند، گفت: از جمعیت حدود ٨٠ میلیونی ایران، حدود ٥٠ میلیون نفر دوران انقلاب و رژیم گذشته و مبارزه روحانیت و کشور برای خلاصی ایران از نظام سراپا وابسته به مستکبرین و آمریکا را ندیده‌اند.این تعداد جمعیت دوران دفاع مقدس، تثبیت انقلاب و دوران گروهک‌های تجزیه طلب را ندیده و شناختی از مناققین، از توده، خلق مسمان عرب و...ندارند و امروز یک انقطاع نسلی در کشور اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: جمعیت قابل توجهی که اثر گذار هم هستند هیچ تحلیلی از دوران گذشته ندارند و رسانه‌های معاند هم حداکثر سوء استفاده را با سه راهبرد اساسی در دستور کار قرار دارند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترویج یاس و ناامیدی در جامعه را راهبرد سوم نظام سلطه در تولیدات رسانه‌ای ذکر و اظهار کرد: حال باید بررسی کرد که چه تصویری از جمهوری اسلامی ایران در طول ٤ دهه گذشته تصویر واقعی است.

وی افزود: وقتی که مردم ما در اقصی نقاط کشور با سطح سواد و گروه‌های سنی مختلف و اطلاعات مختلف ساعت‎ها پای من و تو و بی بی سی می‌نشینند می‌خواهید این جامعه چگونه راجع به وضع خود ما فکر کند؟ رسانه‌های معاند به خوبی در مسائل مختلف ورود کرده‌اند.

شریف ادامه داد: به عنوان مثال در سال ۸۸ و تا یک روز پیش از رای گیری علی‌رغم همه اردوکشی‌های طرفین انتخاباتی اما هیچ ناآرامی نداشتیم اما پس از انتخابات در این جامعه ۸۰ میلیونی با همه سلایق و شدت تبلیغات، تنها یک گزاره خبری با این جمله که انتخابات در ایران پایان یافت و به طور همزمان میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد خود را برنده انتخابات اعلام کردند و بلافاصله بعد دو نفر را در یک میزگرد دعوت کردند و کسی که طرفدار موسوی بود بسیار مطلع و حراف بود و مجری به گونه‌ای میزگرد را اداره کرد که گویا طرفدار احمدی نژاد است اما او طرفدار هیچ کسی جز آشوب نبود.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه می‌دانند فصل انتخابات ۸۸ تبدیل شد به ماجرایی که هشت ماهه به طول انجامید، عنوان کرد: کار رسانه همین است که در بزنگاه ورود کند.امروز هم در ماجرای بنزین از خاندان پهلوی و حزب دموکرت و کومله همه طرفدار ایران می‌شوند که حاکمیت به مردم ایران ظلم می‌کند.

وی نداشتن پیوست در همه حوزه‌های عملیاتی رسانه‌ای و روانی را عاملی دانست که موجب واگذاری صحنه‌ها شده است و گفت: متاسفانه شیوه اطلاع رسانی‌ها صحیح نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.