به گزارش سانا، یک منبع نظامی سوریه گفت: ارتش سوریه پست دیده‌بانی نیروهای ترکیه‌ در شهرک "الصرمان" در شرق "معره النعمان" واقع در حومه استان ادلب را محاصره کرده‌ است.

ارتش سوریه با کنترل بخش‌های بیشتر شهرک الصرمان، پست دیده‌بانی ارتش ترکیه از سمت شمال، شرق و جنوب به محاصره نظامیان سوری درآمد.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که درگیری‌های سنگین میان ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح در حومه منطقه معره النعمان جریان داشته است.

 "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" که وابسته به مخالفان است نیز اعلام کرد، ارتش سوریه در حال حاضر، در پنج کیلومتری شهرک "جرجناز" بزرگ‌ترین شهرک در حومه معره النعمان قرار دارد.

درحالی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، کاروان جدید نیروهای ارتش ترکیه شنبه شب مرکب از چندین خودروی زرهی و نفرات نظامی را راهی حومه شمالی شهر "حماه" کرده  سانا اعلام کرد که ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در استان ادلب ادامه‌ داده و سه روستای جدید را از کنترل تروریست‌ها خارج کرده است.

در عملیات جدید ارتش سوریه که پنجشنبه شب گذشته برای آزادسازی مناطقی از استان ادلب در شمال غرب این کشور آغاز شده، تاکنون ۲۸ منطقه از اشغال تروریست‌ها آزاد و در درگیری‌های سنگین ارتش سوریه و ترویست‌ها ۱۹ تروریست نیز کشته شدند.

این عملیات در راستای تلاش ارتش سوریه برای پاکسازی و به کنترل درآوردن باقی مانده خاک این کشور از اشغال گروه‌های تروریستی در بخش‌های شمال غربی و استان ادلب و اطراف آن است.

ادلب به عنوان پایگاه اصلی و باقیمانده مخالفان مسلح و تروریست‌ها در سوریه، منطقه‌ای که قرار است دولت سوریه به زودی عملیات آزادی سازی آن را آغاز کند.

اکنون برخی حامیان غربی - عربی تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا مانع عملیات ارتش سوریه علیه ۱۴۶ هزار تروریست مستقر در ادلب و اطراف آن شوند.

آخرین حربه حامیان تروریست‌ها و برخی کشورهای غربی مطرح کردن مسائل انسان‌ دوستانه در ارتباط با عملیات ادلب نظیر موج جدید آوارگی، باز نشدن مدارس و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در این عملیات است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.