"فریا تایدر" گزارش داد، رزاق احمدزی، یکی از رهبران حزب "ترند سبز" افغانستان در سوئد با نامی متفاوت و به عنوان یک تاجر در این کشور ثبت شده و مزایای دولتی سوئد را دریافت می کند

پیشتر نیز افشا شده بود که الشمری، وزیر دفاع عراق که تابعیت سوئد را دارد اما سال‌هاست ساکن بغداد است به صورت غیرقانونی مستمری کمک به خانواده‌ها را از دولت سوئد دریافت می‌کند.

انتظار می رود که چند تن از وزرای دولت جدید افغانستان از این حزب باشند.

به نوشته این روزنامه، این سیاستمدار ۵۸ ساله افغان در سوئد با نام و سنی متفاوت ثبت نام شده و با آنکه زندگی اشرافی و لوکسی در کابل دارد، در گوتنبرگ، سوئد تنها یک آپارتمان دارد.

این سیاستمدار افغان همچنین به دسترسی به امور مالی مادرش و حساب بانکی وی نیز متهم شده است. به نوشته این روزنامه سوئدی، در حالیکه فوت مادر این سیاستمدار که در هلند و در ژانویه ۲۰۱۷ در فیس بوک اعلام شد و وی تصاویری از مراسم خاکسپاری مادرش را منتشر کرد، هنوز مستمری او را از سوئد می‌گیرد و مرگ وی در سوئد هرگز به ثبت نرسیده است. بر اساس اطلاعات مرکز ثبت آمار نفوس، این زن به عنوان شخصی ثبت شده که "مهاجرت" کرده و اکنون در افغانستان به سر می برد.

این روزنامه سوئدی همچنین نوشت، با پیشرفت‌های رزاق احمدزی در عرصه سیاسی افغانستان او خانه‌اش در گوتنبرگ را فروخت و به صورت دائم به کابل نقل مکان کرد اما بجای آن، آدرس دیگری را در هیسینگن، گوتنبرگ ثبت کرد که هنوز ساکن آن است.

وی همچنین از هویت سوئدی خود برای گرفتن وام از بانک‌های این کشور استفاده کرده است. بر اساس گزارش‌های موجود، وی صدها هزار کرون سوئدی بدهی دارد. تحقیقات درباره کلاهبرداری های صورت گرفته از سوی این سیاستمدار افغان توسط پلیس گوتنبرگ کلید خورده است.

حزب "ترند سبز" وی را به عنوان یک تاجر بین‌الملی عنوان کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.