در مراسمی که صبح امروز، دوشنبه دوم دی‌ماه ۱۳۹۸، با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان و مدیران ارشد اپراتورها در ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، از ایرانسل برای اقدامات انجام شده در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین امسال تقدیر شد.

در این مراسم، وزیر ارتباطات با تأکید بر این که «امسال کیفیت خدمات در داخل ایران و نیز در خاک عراق، به مراتب از سال‌های گذشته بهتر بود»، تلاش همه جانبه سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها برای پیگیری با طرف عراقی برای کاهش تعرفه رومینگ بین دو کشور را از جمله فعالیت‌هایی دانست که تأثیر آن را مردم احساس کرده‌اند.

در تقدیرنامه‌ای که در این مراسم به ایرانسل اهدا شد، آمده است «اربعین، آغاز باشکوه دفتر عشق است که با آزادگی آغاز شده و تا همیشه ادامه خواهد داشت و سفر اربعین، مشق عاشقی انسان‌های وارسته‌ای است که با حضور میلیونی و حماسی خود در اجتماع عظیم و معنوی، ارادت و دلدادگی خود را به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ابراز می‌کنند.

اهتمام و کوشش مسؤولانه مجموعه دست اندرکاران خانواده بزرگ ارتباطات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و برقراری ارتباط ایمن و پایدار در جهت خدمات رسانی مطلوب به زائران عزیز در ایام اربعین قابل تحسین است.»

ایرانسل امسال علاوه بر ۱۰ مگابایت اینترنت روزانه رایگان و بسته‌های ویژه و مقرون به صرفه‌ای که برای زائران اربعین در کشور عراق در نظر گرفت، ۱۰۰ مگابایت اینترنت روزانه رایگان نیز در مرزهای اصلی پیش از خروج به سمت عراق، در اختیارشان قرار داد. همینطور پنج بسته ۷۵ مگابایتی تا ۱۰۲۴ مگابایتی(معادل یک گیگابایت) نیز در نظر گرفته بود که مشترکان از آن بهره بردند. علاوه بر این ایرانسل دیتاهای روزانه رایگان در مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه نیز در اختیار زائران قرار داده بود.

ایرانسل با هدف ارتقای بیش از پیش پوشش شبکه در شهرهای مرزی، تجهیز و توسعه شبکه داخلی به‌ویژه در مسیر جاده‌ها و کریدورهای مرزی را مورد توجه قرار داده و نیز در راستای افزایش ظرفیت شبکه، با ایجاد پشتیبان‌های لازم در زمینه دیتا و مذاکره با شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای عراقی و سایر مراجع مرتبط اقدامات گسترده‌ای را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

کارشناسان ایرانسل از مدت‌ها پیش، با برگزاری نشست‌های هفتگی و انجام بازدیدهای منطقه‌ای، نسبت به برطرف کردن برخی مشکلات احتمالی در زمینه پوشش شبکه اقدام کردند. همچنین از جمله مهمترین اقدامات انجام شده توسط ایرانسل می‌توان به برنامه‌ریزی جهت ساخت و راه‌اندازی سایت‌های دائمی در مناطق مرزی، بویژه در محل‌های تجمع زائران در شهرهای مهران، چزابه و شلمچه، برنامه‌ریزی جهت بروزرسانی سایت‌های موجود در مناطق فوق، برنامه‌ریزی جهت ارسال و راه‌اندازی سایت‌های سیار در مناطق مرزی، ارائه بسته‌های جدید رومینگ و امکان فعال‌سازی آن از طریق نرم‌افزار «ایرانسل من» و نیز انجام هماهنگی لازم جهت برپایی مراکز خدمات ایرانسل در نقاط مرزی و اعزام کارشناسان مرکز روابط با مشتریان ایرانسل جهت خدمت‌رسانی به زائران در مسیر راهپیمایی اشاره کرد.

ایرانسل همچنین پس از پایان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) و با توجه به استقبال ۱.۷ میلیون مشترک ایرانسل از خدمات رومینگ بزرگترین اپراتور دیتای ایران که نسبت به سال گذشته، ۷۸ درصد افزایش یافته بود، با توجه به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر محاسبه هزینه اینترنت آزاد مصرفی اربعین در کشور عراق به صورت بسته‌های اینترنت برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و با نظر مساعد سهامداران ایرانسل، اعلام کرد که مصرف اینترنت با تعرفه آزاد مشترکان این اپراتور در ایام اربعین در کشور عراق، به صورت بسته‌های رومینگ محاسبه شده و مازاد پرداختی به صورت بستانکاری در قبض مشترکان دائمی و اعمال شارژ  در حساب مشترکان اعتباری منظور خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.