سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در آئین اختتامیه دومین جشنواره ابوذر در استان فارس با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به موضوع  اطلاع رسانی نزد اصحاب رسانه، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از جامعه امروزی ما را جوانان و نسلی تشکیل می دهند که تحلیل و شناخت دقیقی از دوران گذشته ندارند و رسانه‌های معاند هم از این موضوع نهایت را برای وارونه نمایی واقعیات و القای دروغ با بهره گیری از فضای رسانه می کنند.

سردارشریف  القای ناکارآمدی انقلاب و نظام دینی را از راهبردهای دشمن در ناامید کردن مردم از آینده دانست و اظهار کرد: دشمنان با تولیدات رسانه‌ای درصدد به نمایش گذاشتن سیمایی برجسته و فاخر از رژیم منحوس شاهنشاهی هستند و تولیدات رسانه‌ای بی بی سی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب را می توان مصداق بارز این مهم دانست.

وی افزود: امروز صاحبان بزرگ رسانه در دنیا آمریکایی‌ها، صهیونیسم و سعودی‌ها هستند و از بستر تولیدات رسانه ای به منظور ارائه تصویر غیر واقعی از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می کنند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه غالب جمعیت ٨٠ میلیونی کشور، دوران انقلاب و رژیم گذشته و مبارزه بی امان ملت ایران و روحانیت معظم برای رهایی از جنایات و سلطه شیطانی نظام وابسته شاهنشاهی را ندیده‌اند ،گفت: آگاهی بخشی و انتقال حقایق و واقعیات تلخ و حقارت بار ناشی از سیاست ها و عملکرد پهلوی اول و دوم و عمق وابستگی آنها به انگلیس و امریکا با شیوه های هنرمندانه و موثر، از جمله نقش‌آفرینی‌های اصحاب رسانه است که می‌تواند مانع انقطاع نسلی در جامعه شود.

سردار شریف با اشاره به سرمایه‌گذاری رسانه‌های معاند و بیگانه در دور نگه داشتن نسل جوان از اندیشه و تفکر نسبت به جنایات و خیانت های رژیم پهلوی و تصویرسازی وارونه و غلط از آن دوران سیاه، اظهار کرد: آن‌ها در پی این هستند با آدرس های غلط و تحریف تاریخ، نسل جوان را از جریان و روند انقلاب پشیمان کنند و بگویند در چهل سال گذشته نظام دینی فاقد کارایی و کارآمدی بوده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با ۳۵ میلیون جمعیت در ۲۲ بهمن ۵۷، از سلطه نظام پلید شاهنشاهی و آمریکا نجات یافت و با نگاه واقع بینانه و منصفانه موقعیت امروز ایران نسبت به  گذشته کاملا روشن است، گفت: اگر بخواهیم در مصاف رسانه‌ای با بلوک رسانه ای سلطه تصویر واقعی ازکشور را ارائه کنیم و سناریوها و القائات رسانه ای بیگانگان را خنثی سازیم، بایستی ضمن ارتقای سواد رسانه ای جامعه، نسبت به تولید آثار فاخر، تاثیرگذار و با تکنینک ها و سبک های نو مبادرت ورزید.

سخنگوی سپاه ورود عالمانه، موثر و مسئولانه رسانه در بزنگاه های حساس برای آگاهی بخشی بر افکار عمومی را در زمره مهمترین انتظارات از اصحاب رسانه دانست و گفت : تجربه تاریخی گواهی می‌دهد هرگاه رسانه توانسته است در رویداد و حادثه به موقع اقدام نماید و از بروز شایعه و رواج اخبار کذب و وارونه برای تشویش افکار عمومی جلوگیری کند، این اطلاع رسانی دقیق و درست، موجبات آرامش مردم را فراهم ساخته است.

وی با ذکر مثال هایی چون رفتار رسانه ای در عرصه رخدادهای پس از انتخابات و فتنه ۸۸ و نیز ماجرای طرح مدیریت سوخت در آبان ماه سال جاری و بازخوانی سناریوسازی های رسانه های بیگانه با هدف ایجاد بلوا و آشوب در کشور، خاطر نشان کرد: به رغم هدفگذاری دشمن برای سوء استفاده از این ماجرا و موج سواری برای فتنه انگیزی در جامعه، بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در درس خارج فقه منجر به فروکش کردن اعتراضات شد و مردم معترض صف خود را از آشوبگران جدا کردند؛ همچنین رسانه‌های داخلی نیز با اقدامات و تولیدات خبری رسانه ای درست و تاثیر گذار نقش خوبی در خنثی سازی و بی اثر کردن توطئه دشمنان ایفا کردند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم با استراتژی دشمن برای وارونه نمایی دستاوردها و ثمرات انقلاب و نظام اسلامی ایران مقابله کنیم باید افتخارات جمهوری اسلامی که متعلق به همه مردم است، بازگو شوند، گفت: امروز به فضل الهی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می بریم و دشمن قادر نیست کوچکترین حرکتی علیه ما انجام دهد.

سردار شریف سواد رسانه ای و اطلاع رسانی به هنگام و دقیق را عاملی که منجر به بهبود شرایط جامعه و افزایش دانش‌ عمومی آحاد مختلف مردم می‌شود توصیف و تصریح کرد: از سوی دیگر عدم توجه به سواد رسانه‌ای موجب فراهم شدن فضا برای فعالیت گسترده رسانه‌های معاند و تصویرسازی غیر واقعی آنها از جامعه ما شده است.

امیر دریادار سیاری: معنویت نقشی اساسی در ارتقای توان رزمی دارد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه همایش «تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی» که امروز در دانشگاه جنگ ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معنویت یکی از اصلی‌ترین محورهای فرهنگ دفاعی است که نقشی اساسی در ارتقای توان رزمی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش معنویت در ارتقای توان و روحیه رزمی نیروهای مسلح گفت: هر یک از کارکنان نیروهای مسلح باید دارای شاخص‌هایی ازجمله علم، مهارت و آمادگی جسمانی باشند و خود را به اسلحه ایمان نیز مجهز کنند.

امیر سیاری ادامه داد: اگر یک نظامی از نظر علم و دانش نظامی، آمادگی جسمانی و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشد، اما به لحاظ معنویت و اعتقاد در سطح پایینی باشد، هیچ‌گاه نخواهد توانست مهارت و دانش خود را در میدان‌های نبرد پای کار بیاورد.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: اعتقاد و ایمان نیروها باعث می‌شود که یک رزمنده همه داشته‌های خود را پای کار بیاورد.

وی برخی ارتش‌های دنیا را مزدورپرور دانست و گفت: مزدور کسی است که در قبال پولی که دریافت می‌کند، شرح وظایفی را که برای او تعریف شده است، انجام می‌دهد؛ اما او این شرح وظایف را تا جایی انجام می‌دهد که جانش تهدید نشود.

رئیس ستاد ارتش تصریح کرد: رزمنده‌ای که ایمان و اعتقادش ضعیف باشد، نمی‌توان برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور روی آن حساب کرد.

امیر سیاری با اشاره به اینکه امروز ارتش ما یک ارتش معنویت‌محور است، بیان کرد: امروز همه قوانین و مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارزش‌های انقلاب و دین گرفته شده و میزان توجه به ایمان و اعتقاد در ارتش بسیار بالاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.