به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، قرارت است «دیو کالهون» رئیس این شرکت در سال جدید میلادی جانشین مولنبرگ شود و تا آن زمان، «گرگ اسمیت» مدیر مالی بوئینگ به طور موقت مسئولیت مدیر اجرایی را برعهده می گیرد.۹۱۰۹

اخراج مدیر اجرای شرکت بوئینگ تقریبا یک هفته پس تصمیم این غول هواپیماسازی آمریکا برای توقف تولید هواپیماهای مسافربری مکس 737 صورت گرفته است.

شرکت بوئینگ با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هیات مدیره این شرکت تصمیم گرفته که تغییر ریاست برای اعتمادسازی در این شرکت، امری ضروری است، در حالی که شرکت مزبور برای بهبود مناسبات خود با سازمان ها، مشتریان و دیگر سهامداران اقدام می کند.

مولنبرگ پس از رویارویی بوئینگ با بزرگترین بحران در طول تاریخ تاسیس خود که منجر به زمین گیر شدن پروازهای ۷۳۷ مکس این شرکت در سراسر جهان در پی دو سانحه هوایی شد، زیر ذره بین انتقادها قرار گرفت. در جریان این دو سانحه هوایی در شرکت بوئینگ، ۳۴۶ نفر کشته شدند. 

در حالی که وی تلاش می کرد این مدل هواپیمای بوئینگ را به سیستم خدمات دهی بازگرداند،‌ تمهیداتش موجب خشم وعصبانیت قانونگذاران، شرکت های هواپیمایی،‌ سازمان ها و خانواده های قربانیان شد.‌

قبل از آنکه ۷۳۷ مکس قادر به پرواز دوباره باشد،‌ بوئینگ و سازمان های مربوطه باید یک سیستم خودکار موسوم به MCAS را اصلاح کنند، سیستمی که نقشی بارز در دو سانحه هوایی داشت.

به دنبال دو حادثه سقوط در یک سال گذشته پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ آمریکا از ماه مارس (فروردین) تا کنون زمین گیر شده است. 

در اوکتبر (آبان) سال گذشته به دنبال سقوط یک فروند بوئینگ مکس ۷۳۷ متعلق به خط هوایی لیون اندونزی بیش از ۱۸۹ نفر جان خود را از دست دادند. 

تنها با گذشت چند ماه در مارس سال جاری با سقوط یک فروند بوئینگ مکس ۷۳۷ متعلق به خط هوایی اتیوپی بیش از ۱۵۷ نفر کشته شده‌اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.