خبرگزاری انگلیسی رویترز امروز گزارشی منتشر و مدعی شده است که ۱۵۰۰ نفر در حوادث اخیر آبان ماه ایران کشته شده‌اند! این خبرگزاری که سابقه‌ی درازی در تبدیل شدن به اتاق فرمان عملیات روانی انگلیس و آمریکا علیه ایران دارد و در مسائل مربوط به مذاکرات هسته‌ای و «کمپین فشار حداکثری» نیز بازوی اصلی رسانه‌ای آمریکاست، منابع خود برای ارائه‌ی این خبرسازی را افرادی در وزارت کشور و مقامات امنیتی عنوان کرده و هیچ نامی از آنها به میان نیاورده است.

علیرضا ظریفیان یگانه رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در این باره ضمن تکذیب این ادعا گفت: این نحو از خبر نوشتن و ادعا کردن اساساً کار خاصی ندارد؛ کافی است بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده عملیات روانی، یک سری ادعاها کنار هم چیده شود و وقتی هم از این رسانه درخواست منبع یا سند شود، شما را به موجودات نامرئی ارجاع می‌دهد که هیچ امکانی برای صحت‌سنجی آن وجود ندارد. لذا ادعای خبرگزاری رویترز نه از باب امنیتی و اطلاعاتی، بلکه حتی از جنبه‌ی خبری هم کاملاً بی ارزش و لطمه‌ی شدیدی به اعتبار از پیش مخدوش این خبرگزاری است.

وی افزود: حالا که رویترز نمی‌خواسته منبع یا سند یا حتی یک قرینه‌ی کوچک ارائه کند، چرا به ۱۵۰۰ نفر کفایت کرده؟ می‌تواند بگوید ۲۰ هزار نفر کشته‌اند، اما این خبرسازی‌های جعلی اعتباری ندارد.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: همانطور که در دستور رهبر معظم انقلاب آمده بود موضوع رسیدگی و دلجویی از خانواده‌های کشته‌شدگان اخیر در سه گروه ادامه دارد و پس از جمع‌بندی کامل این مسئله اطلاع‌رسانی‌ها راجع به آن صورت خواهد گرفت.

وی گفت: یک تیم مسئول در زمینه رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث اخیر از مدت‌ها پیش تشکیل شده و وظیفه دارد که تمام آسیب‌دیدگان را جزءبه‌جزء بررسی کند تا کاملاً مشخص شود که آن فرد در چه وضعیتی آسیب دیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.