کارشناسان سازمان هواشناسی با توجه به اطلاعات موجود در نقشه‌های ماهواره‌ای وضعیت هوای کشور را در ۲۴ ساعت آینده پایدار و بدون پدیده خاص جوی پیش‌بینی کرده‌اند، اما با درنظر گرفتن ورود سامانه جدید بارشی از شمالغرب ایران در اواخر روز چهارشنبه ورزش باد شدید خبر از استقرار آب و هوای زمستانی در کشورمان می‌دهد. به این ترتیب از ساعات پایانی روز چهارشنبه کاهش دما و بارش‌های جدید که بیشتر به صورت برف پیش بینی شده است از شمالغرب ایران آغاز و رفته رفته با حرکت این سردچاله هموطنان در بیشتر نقاط کشور کاهش دمای محسوس هوا و بارش‌های زمستانی را تجربه می‌کنند.البته بیشتر فعالیت این سامانه در پایان هفته جاری منطقه شمالغرب ایران است و احتمالا از اواسط هفته آینده نقاط مرکزی کشور درگیر می‌شوند.

گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات ارسال‌شده از ایستگاه‌های هواشناسی شهرهای مختلف به سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سوم دی‌ماه ۹۸ جزیره ابوموسی با ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه و شهرستان همدان با منفی ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور است.

وضعیت جوی استان‌ها: اطلاعات ماهواره‌ای از شرایط جوی کشور نشان می‌دهد امروز ۹۸/۱۰/۰۳ تقریباً همه استان‌ها شرایط ثابت و بدون پدیده خاص دارند؛ به‌صورتی که کارشناسان سازمان هواشناسی برای ۲۴ ساعت آینده شرایط جوی استان‌های مختلف ایران را این‌گونه پیش‌بینی کرده‌اند؛

قم، فارس، خوزستان و بوشهر آسمان نیمه‌ابری همراه با بارش‌های پراکنده در برخی ساعات روز - سمنان و تهران غبار آلود که در اواسط روز غبار محلی و میزان آلاینده‌های جوی به حداکثر خود می‌رسد. سایر استان‌ها امروز آسمانی صاف و بدون پدیده خاص جوی را تجربه می‌کنند. البته کارشناسان سازمان هواشناسی با درنظر گرفتن ورود سامانه جدید بارشی از شمالغرب پیش بینی کرده‌اند از اواخر روز آینده استان‌های شمالغربی ایران وزش شدید باد را تجربه کنند.

 آب‌وهوای پایتخت:کارشناسان سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران برای ۲۴ ساعت آینده را غبارآلود همراه با ثبات نسبی درجه حرارت هوا پیش‌بینی کرده‌اند، به‌این ترتیب پایتخت‌نشینان امروز در گرمترین ساعت حداکثر ۱۵ درجه و در خنک‌ترین ساعت ۴ درجه را تجربه می‌کنند. کارشناسان سازمان هواشناسی معتقدند اگرچه امروز احتمالا غلظت آلاینده‌های جوی در پایتخت کمی کمتر از روز گذشته است اما بهتر است گروه‌های حساس امروز هم در منزل بمانند. البته کارشناسان سازمان هواشناسی با درنظر گرفتن احتمال آغاز بارش‌های خفیف زمستانی اوایل هفته آینده این نوید را می‌دهند که موقتا از میزان آلودگی هوا در هفته آینه کاسته می‌شود.

وضعیت راه‌ها: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وضعیت محورهای مواصلاتی کشور را مساعد اعلام کرده‌ که تردد در آنها کاملاً عادی در جریان است. کارشناسان این سازمان با درنظر گرفتن ورود سامانه بارشی جدید از شمالغرب ایران به رانندگان هشدار می‌دهند روزهای پایانی هفته بارش برف در نقاط مرتفع نوارغربی ایران به صورت برف سنگین پیش بینی شده و این شرایط می‌تواند تردد در جاده‌ها مشکل‌تر کند، بنابراین درصورت لزوم تردد در این مسیرها لازم است رانندگان علاوه بر اطمینان از سلامت خودرو وسایل و تجهیزات زمستانی نیز به همراه داشته باشند.

 محور ــ هراز: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

 محور فیروزکوه: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

محور کرج ــ چالوس: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

محور تهران ــ قزوین: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

محور قزوین ــ رشت: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

 محور سمنان ــ دامغان: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

 محور بجنورد ــ اسفراین: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.