به گزارش آرتی عربی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا شهرک سازی های صهیونیست ها را قانونی دانست و به دفاع از چنین اقداماتی پرداخت.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه ای به سخنان پمپئو واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: پمپئو برای کرانه باختری نام یهودا و سامره را به کار می برد و خواستار شهرک سازی در این مناطق است. وزیر امور خارجه آمریکا به چنین اظهاراتی اکتفا نمی کند بلکه می خواهد به این شهرک سازی ها وجه قانونی هم بدهد و برای آنها بازاریابی هم داشته باشد. او اقدامات نتانیاهو را  در زمینه شهرک سازی به ویژه در قدس را حق مسلم صهیونیست ها می داند.

او ادامه داد: پمپئو خود را واعظ و وکیل مدافع مصالح صهیونیست ها می داند تا جایکه از اتحادیه اروپا هم خواسته تا حقوق اساسی مردم اسرائیل را به رسمیت بشناسند. او برای توجیه چنین کاری به اظهار نظرهای راست گرایان صهیونیستی و موضع گیری های بعضی از کشورهای که تلاش می کنند تا بین انتقاد از اشغالگری و جرایم آنها با سامی ستیزی برابری ایجاد کنند روی می آورد.

در پایان آمده است: این سخنان همان سامی ستیزی است. انکار کردن حق فلسطینی ها در این سرزمین همان سامی ستیزی و حقیقت راسخی است که سالها است وجود دارد و گذشته از این چنین سخنان بیانگر نوعی نژاد پرستی و فاشیستی است که حق مسلم یک شخص را هر چند که بسیار روشن و آشکار باشد انکار می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.