رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: به منظور پیشگیری از مشکلات بعدی، شهروندان در هنگام خرید و فروش خودرو از داد و ستد قولنامه‌ای و وکالتی خودداری کرده و حتما نسبت به تعویض پلاک خودروی خود اقدام کنند.

براساس اعلام پلیس، سرهنگ سیدعلی حسینی در این‌باره گفت: نکته‌ای که در برخی از خرید و فروش‌های وسیله نقلیه مورد توجه قرار نمی‌گیرد، بسنده کردن به قولنامه یا وکالت‌نامه‌های تنظیمی در این خصوص است.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت اتمام معامله و تعویض پلاک و سیر مراحل قانونی خاطرنشان کرد: عدم تکمیل معامله و انجام مراحل لازم برای تعویض پلاک سبب می‌شود، چنانچه خودرو به علت تخلفات راهنمایی و رانندگی یا سایر جرایم دستور توقیف داشته باشد، فرد خریدار با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

سرهنگ حسینی با توصیه به فروشندگان خودرو نیز گفت: فروشندگان خودرو توجه داشته باشند در صورت فروش خودرو و عدم تعویض پلاک و انتقال سند، چنانچه خریدار مرتکب تخلف یا سایر جرایم شده و خودرو توسط مراجع قانونی توقیف شود؛ دارنده سند مالکیت و صاحب پلاک اتومبیل در وهله اول به مرجع قضایی احضار خواهد شد و تمام مسئولیت آن بر عهده وی خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.