در خصوص اینکه به این ترتیب آیا این استیضاح انجام می‌شود، عنوان کرد: هیأت رئیسه می‌گوید مقام رهبری با استیضاح مخالف‌اند، لذا آن را اعلام وصول نمی‌کنیم. احتمالا مخالفت ایشان به خاطر در پیش بودن انتخابات مجلس است.

وی بیان کرد: ما استیضاح را به بعد از انتخابات مجلس موکول می‌کنیم. معتقدیم که وزیر کشور به عنوان مجری تصمیم شورای هماهنگی سران قوا درباره مدیریت مصرف سوخت، به خاطر فراهم نکردن مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این تصمیم، زمینه خسارات مالی و تلفات جانی قابل توجه را ایجاد کرده و به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کرده است و باید بیاید و به نمایندگان مردم بابت این اشتباه بزرگش پاسخ بدهد.

مطهری تاکید کرد: البته خدمات ایشان در جای خود محفوظ و قابل تقدیر است، ولی نمی‌توان از این خطای بزرگ او گذشت گرچه به نظر من رئیس‌جمهور متهم ردیف اول است، ولی استیضاح او در شرایط موجود به صلاح نیست.

تکذیب ادعای علی مطهری

در همین زمینه سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهارات مطهری را تکذیب کرد.

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس : علی مطهری فرافکنی نکند؛ استیضاح وزیر کشور به حدنصاب نرسید و منتفی شد

عباسی با تکذیب ادعای مطهری درباره کنار گذاشتن استیضاح وزیر کشور گفت: ایشان فرافکنی نکنند و نیایند در شرایط فعلی انتخابات التهاب آفرینی کنند.

اگر آقای مطهری هوس کرده اند که استیضاح دیگری را انجام دهند می توانند مجددا درخواست بدهند و از نمایندگان امضا جمع کرده و به هئیت رئیسه برای بررسی اعلام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.