مسعود پزشکیان ظهر امروز در مراسم تولید انبوه محصولات ایران خودرو با موتور یورو ۵ در جمع خبرنگاران، گفت: تولید انبوه محصولات یورو ۵ در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا ایران را تحریم کرده است و این امر نشان می‌دهد که ما به جوانان و کارآفرینان باید اعتماد کرده و میدان دهیم تا آن‌ها بتوانند کاری اساسی انجام دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم اینکه آمریکا می‌پنداشت با اعمال تحریم‌ها خطوط تولید خودروسازان متوقف می‌شود، اما امروز با افتخار می‌توان گفت که این عزیزان به حداکثر ظرفیت تولید خود بازگشته و با قدرت به تولید خود ادامه می‌دهند بنابراین فکر آمریکا درباره اعمال تحریم علیه خودروسازی‌ها خیالی خام بود.

وی اظهار کرد: براساس گزارش‌ها ارائه شده مشکل آلودگی سطح شهر‌ها از خودرو‌هایی با سوخت بنزینی نیست بلکه سوخت گازوئیل اتوبوس ها، موتورسیکلت‌های قدیمی و بخشی از پتروشیمی‌ها عامل اصلی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح این امر به کار کارشناسی نیاز دارد و با شعار دادن مشکل حل نمی‌شود باید تیمی از کارشناسان این حوزه تشکیل شود تا به راهکار اساسی دست یافته و در صورت نیاز مجلس با قانونگذاری و دولت با اقدامات اجرایی وارد میدان شود.

وی درباره ورود مجلس به موضوع آلودگی هوا تصریح کرد: کمیسیون‌های صنایع، اجتماعی و بهداشت به این موضوع رسیدگی می‌کنند، اما نکته مهم در این امر توقع غیرواقعی از مجلس است، زیرا مجلس نمی‌تواند کار کارشناسی انجام دهد تنها می‌تواند نظر کارشناسان را برای حل این مشکل جویا شود و در نهایت آن را به قانون تبدیل کند.

طبق گزارش خانه ملت، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید محصولات ایران خودرو و مرکز تحقیقات این گروه صنعتی بازدید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.