در جوابیه باشگاه استقلال در پاسخ به آن بخش از اظهارات استراماچونی که مدعی شده «آنها مدارک و اطلاعات جعلی منتشر کردند تا با آبروی من بازی کنند» آمده است: این اتهام بزرگی است که علیه باشگاه استقلال مطرح شده است. به همین دلیل جهت اثبات موضوع امروز مشخصات ایمیل ارسالی وکیل استراماچونی توسط باشگاه منتشر شد. حتی در جهت اثبات بیشتر، نامه باشگاه استقلال در پاسخ به شروط یازده‌گانه منتشر خواهد شد. لازم به تاکید است که تنها مدرک منتشر شده از طرف استراماچونی، آخرین ایمیل وکیل ایشان بوده که حق طبیعی هواداران استقلال است تا در جریان شروط تازه و پاسخ باشگاه قرار می‌گرفتند. اگر بنابر رویارویی بود، ادعای وی در یکی از مصاحبه‌ها درباره تماس با راننده تاکسی، از طرف باشگاه تکذیب می‌شد، چون یک داستان تخیلی بود اما بااحترام به طرف مقابل به قصد همکاری، باشگاه در این مورد سکوت کرد.

در بخش دیگری از این جوابیه آمده درباره ادعای سرمربی ایتالیایی مبنی بر «درخواست جهت کنفرانس مطبوعاتی» آمده است: هرگز چنین درخواستی از طرف استراماچونی به باشگاه استقلال ارائه نشد. غیر از یک مصاحبه ویدیویی در هفته اول زندگی در تهران، وی هیچ زمانی پیشنهاد مصاحبه با باشگاه استقلال را هم نپذیرفت. جدا از کنفرانس‌های خبری و مصاحبه در محیط ورزشگاه، پیشنهاد مصاحبه اختصاصی با رسانه‌های داخل ایران هم هرگز مورد تایید استراماچونی قرار نگرفت. استراماچونی در بسیاری از کنفرانس‌های خبری در جریان نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر حاضر نشدند که مورد جریمه سازمان لیگ قرار گرفته است.

این جوابیه می‌افزاید: باشگاه استقلال منتظر بازگشت استراماچونی بوده چون شرایطی که او بارها در مصاحبه‌هایش در ۲ هفته گذشته مطرح کرده بود، از طرف باشگاه پذیرفته شد. اگر قرار بر عدم همکاری بود، بعد از ترک تهران، باشگاه با ۲ شرط پرداخت مبلغ ۱۶۰ هزار یورو و کاهش مدت قرارداد موافقت نمی‌کرد. حتی استراماچونی در یکی از مصاحبه‌هایش پرداخت پول مستقیم به حسابش را چیزی شبیه معجزه عنوان کرد اما همگان دیدند که این معجزه هم با تلاش طرف ایرانی رخ داد.

استراماچونی همچنین مدعی شده «زمانی بازی‌هایی را عقب انداختند که برای حریفان‌مان بهتر بود» که باشگاه استقلال در پاسخ به این ادعا گفته است: منظور وی به احتمال زیاد بازی سپاهان با استقلال در جام حذفی است. در شرایطی که تیم استقلال حدود ۲۰ روز بدون مربی بوده و تعویض‌های این تیم در سه مسابقه مهم با روش واتساپی انجام شده، آیا توقع داشتند که با همین شرایط به سمت بازی با سپاهان بروند؟ نکته مهم این است که بازی به دلیل آلودگی هوا توسط سازمان لیگ لغو و دیروز هم مشخص شد تهران شرایط برگزاری این مسابقه را نداشته اما اگر این بازی لغو نمی‌شد، آیا تازه می‌خواستند صبح روز قبل از بازی با سپاهان شروط یازده‌گانه را ارسال کنند؟ قضاوت با هواداران

باشگاه استقلال در پاسخ به گلایه استراماچونی از پرداخت‌های نامنظم نیز اعلام کرده است: این مشکل فوتبال ماست. بسیاری از مربیان و بازیکنان خارجی هم دچار این مسائل بوده‌اند. اما در همین چند ماه کادرفنی ایتالیایی استقلال بیشتر از نیمی از قراردادشان را دریافت کردند. مشکلات مالی در کشور ما به علت تحریم ظالمانه وجود دارد و حتی بیماران خردسال را هدف گرفته و اخبار آن تا صحن سازمان ملل کشیده شده و کمتر کسی از این اوضاع بی‌خبر است. وضعیت خیلی از تیم‌های لیگ برتر بهتر از استقلال نیست اما همگان با صبر و تحمل و در نهایت صداقت از انجام امور محوله سر باز نکرده‌اند و در حساس‌ترین زمان تیم‌شان را رها و بعد برای هواداران عاشق از راه دور ابراز احساسات نکردند. نمی‌شود از صداقت حرف زد و از عشق به هوادار اما در عمل فقط و فقط از پول و پول گفت. آنهم پولی که ظرف شش ماه حتی با تاخیر بالاخره پرداخت شده بود.

باشگاه استقلال در پاسخ به ادعای دیگر استراماچونی مبنی بر اینکه «آنها اجاره منزلم را تا آبان‌ماه پرداخت کردند، درحالیکه گفته بودند تا آخر پرداخت شده» گفته است: همان‌طور که پیشتر اعلام شد، هزینه اجاره منزل وی به صورت پیش و از ۶ ماه قبل پرداخت شده بود. هزینه شش ماه دوم هم در صورت عدم ترک تهران طبق روال اداری انجام می‌گرفت. در ضمن هیچکدام از آپارتمان‌های سرمربی و دستیارانش توسط وی تحویل باشگاه داده نشده است.

در بخش دیگری از این جوابیه در پاسخ به این که استراماچونی مدعی شده «آنها بازیکنی که نمی‌خواستند را از کشور خارج کردند و روز بعد بازگرداندند.» آمده است: منظور ایشان احتمالا هرویه میلیچ است. با توجه به موانع صدور روادید توسط نهادهای غیرورزشی، این بازیکن تهران را ترک کرد. سپس خواستار افزایش مبلغ قراردادش شد. مورد موافقت باشگاه و استراماچونی قرار نگرفت و در نهایت میلیچ پذیرفت که با مبلغ قبلی به استقلال بیاید و ظرف ۲۴ ساعت وارد تهران شد. کلیه این مراحل به صورت شفاف توسط رسانه رسمی باشگاه در زمان خود اطلاع‌رسانی شده است.

استراماچونی همچنین مدعی شده «برایم مجموعه‌ای از مشکلات بزرگ در رابطه با قوانین ایتالیا به وجود آوردند» که باشگاه استقلال پاسخ داده است: پولی که به حساب استراماچونی رفته و توسط سوم شخص مسدود شده به علت شرایط تحریم بوده است. شرایطی که در زمان عقد قرارداد هم تا حدود زیادی وجود داشته است اما نکته بسیار مهم این است که اراده‌ برای پرداخت‌ها وجود داشته و اسناد تراکنش‌های برگشت خورده گواه این موضوع است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.