دولت اوکراین روز سه‌شنبه ادعا کرد دو جنگنده «سوخو-24» ارتش روسیه که از سوی جنگنده‌های «سوخو-27» این کشور پشتیبانی هوایی می‌شدند، در روزهای گذشته با پرواز در ارتفاع پایین حمله به کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه را تمرین کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ»، در بیانیه نیروی هوایی اوکراین در این زمینه آمده است که جنگنده‌های روسیه مجهز به موشک‌های کروز به تازگی تمرین شبیه‌سازی شده حمله به ناو آمریکایی در منطقه را انجام دادند.

این در حالی است که یک ناوشکن آمریکایی به نام «آرلی بورک» در روزهای گذشته وارد دریای سیاه شد. بنا بر ادعای مقامات اوکراینی، جنگندهای روسیه روز ۲۳ دسامبر (۲ دی) علیه این هدف دریایی که در آب‌های بین‌المللی حضور داشت، پرواز کردند.

بر اساس این گزارش، این جنگنده‌های روسی چندین بار با پرواز در ارتفاع پایین به این کشتی جنگی آمریکایی که در مسیر بندر «اودیسه» در اوکراین حرکت می‌کرد، نزدیک شدند.

به نوشته دیفنس بلاگ، این کشتی جنگی آمریکایی امروز صبح وارد بندر «اودیسه» شد. این هشتمین بار است که یک کشتی جنگی آمریکایی از آغاز سال ۲۰۱۹ وارد دریای سیاه می‌شود.

نیروی دریایی آمریکا و نیروهای ناتو، پس از الحاق مجدد منطقه تحت مناقشه «کریمه» به روسیه در سال ۲۰۱۴، حضور خود در دریای سیاه را افزایش دادند. آمریکا مدعی است که برای محافظت از تردد کشتی‌ها و حمایت از متحدان خود در این منطقه حضور نظامی دارد.

چندی قبل نیز ارتش روسیه اعلام کرد که ناو توپدار «ویشنی ولوچیوک» این کشور پس از ورود ناوشکن آمریکایی «راس» به دریای سیاه، آن را همراهی کرده و تمامی تحرکات این ناوشکن را زیرنظر گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.