دو روز پیش روزنامه «کیهان» با انتشار مطلبی نوشت :«دیپلمات سابق ایران در دوران طاغوت و از دلالان رابطه ایران با آمریکا و اسرائیل، مهمان یک برنامه تلویزیونی شد!» کیهان حتی در نقد خود بر مدیران حوزه هنری و صداوسیما خرده گرفت که چرا گفتگوی شیرین هانتر را پخش کرده‌اند! در حالی که علیرغم انتقاد کیهان، این مدیران طبق روال هر برنامه تولیدی طبعا از محتوای این گفتگو نیز مطلع بودند و مخالفتی با آن نداشتند.

پس از آن خبر ویژه کیهان علیه شوکران، روابط عمومی شبکه چهار از پخش گفتگو با پرفسور شیرین هانتر، عضو شورای روابط خارجی آمریکا، در موعد مقرر خبر داد، اما با این حال شب گذشته قرار بود این گفتگوی جنجالی در برنامه شوکران پخش شود، درست در لحظه پخش و ساعت ۲۱، توسط زیرنویس شبکه چهار اعلام شد «پخش شوکران بیست و پنجم به روزهای بعد موکول شده است.»

شنیده‌ها حاکی است مدیر شبکه چهار سیما تا لحظه آخر موافق پخش این برنامه بوده است، اما برخی دیگر از روی آنتن رفتن شوکران جلوگیری کرده‌اند. همین امر باعث شده تا ادامه پخش این برنامه که به «گفتگو با متفکران ایران امروز» اختصاص دارد، در هاله ای از ابهام قرار بگیرد و در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌های متفاوتی توسط روزنامه‌نگازان و کاربران پیرامون آینده شوکران مطرح شود.

در چنین شرایطی، ضرورت دارد سازمان صداوسیما پاسخ مخاطبان این برنامه را بدهد و درباره پخش یا عدم پخش گفتگو با هانتر و ادامه برنامه شوکران اطلاع‌رسانی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.