وزارت امور خارجه پاکستان سه شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اعتبار و شفافیت گزارش تازه آمریکایی ها نه تنها سوال برانگیز است بلکه اینگونه نگرش هیچ کمکی به پیشبرد آزادی مذهبی نمی کند.

در این بیانیه آمده است: پاکستان، جامعه ای با مذاهب مختلف و متفاوت است که مردم مذاهب و فرقه های گوناگون در آن زندگی کرده و برنامه های جامع و موثری را برای تامین حقوق اقلیت های مذهبی در کشور پیاده کرده است.

وزارت خارجه پاکستان اضافه کرد: تضمین رفتار عادلانه با اقلیت ها و تامین حقوق بشر و پیروان ادیان بدون هیچگونه تبعیض، از اصول قانون اساسی پاکستان بوده و در مجلس این کشور نیز اقلیت ها در راستای قانونگذاری و ادای وظیفه نمایندگی، دارای کرسی هستند.

در این بیانیه افزوده شد: پاکستان برای درک بهتر موضوعات مربوط به آزادی مذهبی با جامعه جهانی از جمله آمریکا همکاری کرده است و حتی اوایل سال جاری نماینده ویژه آمریکا برای آزادی مذهبی بین المللی جهت پیشبرد اهداف متقابل آزادی مذهبی به پاکستان سفر کرد که با استقبال گرمی روبرو شد بنابراین جای تاسف است که تعامل سازنده پاکستان نادیده گرفته شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید پدیده اسلام هراسی در بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا، تاکید کرد: چالش های پیش روی آزادی مذهبی نگرانی مشترک جامعه جهانی است و تنها با مشارکت جمعی می توان با این پدیده مقابله کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان هشتم تیرماه امسال نیز با بی اساس و یکجانبه خواندن گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص نقض آزادی های مذهبی در این کشور، آن را رد و فاقد اعتبار اعلام کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.