محمد مقبل الحمیری، وزیر دولت مستعفی یمن در امور پارلمانی از دیدار ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در تهران با امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

وی با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی یمن گفت: دولت (مستعفی) یمن همچنان منتظر است که جامعه بین المللی موضع قاطعی علیه دخالت های ایران اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم الدیلمی توسط شورای عالی انقلابی یمن که اکنون اداره این کشور را بر عهده دارد و متشکل از گروهای انقلابی و حزب کنگره سراسری یمن است، به عنوان سفیر در ایران انتخاب شده است. وی اخیرا به عنوان سفیر یمن در تهران تعیین شده و استوارنامه خود را به حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان تحویل داد که این اقدام با انتقادات برخی طرف های عربی از جمله احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب همراه بود.

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان اخیرا با ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر جدید یمن در تهران دیدار و تاکید کرد: مشکل یمن با رایزنی و گفت‌وگو بین همه طرف های سیاسی در این کشور حل خواهد شد. یمن متعلق به همه یمنی‌هاست و گفت و گوی یمنی – یمنی در فضایی آرام و با مشارکت همه احزاب، گروه ها و جریانات سیاسی - اجتماعی راه حل عملی مشکلات پیچیده در این کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.