سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین، گفت: در سه روز آینده این رزمایش بسیار مهم در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می‌کنند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون ثابت کرده که در جهت ایجاد امنیت آبراه‌های بین‌المللی به‌ویژه در این منطقه کلیدی همواره تلاش کرده است، تاکید کرد: البته این رزمایش هم در جهت تقویت و افزایش امنیت تجارت بین‌المللی در این منطقه برگزار می‌شود.

سردار شکارچی تبادل تجربه میان کشورهای ایران، روسیه و چین را از دیگر اهداف مهم این رزمایش برشمرد و گفت: مقابله با تروریسم و دزدی دریایی هم از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی اضافه کرد: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می‌شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه پیامدهای امنیتی این رزمایش برای کل جهان خواهد بود، گفت: چراکه ثبات امنیتی را در سطح جهان در پی خواهد داشت.

دریادار سیاری: ارتش با تکیه بر معنویت مقابل هر تهدیدی می‌ایستد

امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم پایانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و هجدهمین دوره مسابقات دانشجویان ارتش، گفت: نیروی انسانی، سرمایه اصلی سازمان است و این نیرو، با توان خود می‌تواند تجهیزات و زیرساخت بسازد و با مهارت کامل آمادگی رزمی خود را بالا ببرد و نقش ایفا کند و این ویژگی ها همان است که فرمانده معظم کل قوا فرمودند نیروی انسانی ارتش باید ایمان، علم و شجاعت داشته باشد.

وی ادامه داد: ایمان، محور اصلی کار ماست و وقتی با قرآن انس پیدا کنیم و قرآن را محور اصلی کار قرار دهیم به طور قطع، سطح معنویت در ارتش بالا و بالاتر می رود و هر چه این معنویت بالاتر برود توان رزمی ما در مقابل دشمن افزایش می یابد.

رئیس ستاد ارتش تاکید کرد: ما معنویت را به عنوان محور اصلی خود محسوب می کنیم و اعتقاد ارتش انقلابی و معنویت محور این است که با تکیه بر معنویت در همه عرصه‌ها مقابل هر تهدیدی می‌ایستیم.

دریادار سیاری گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در طول سال برنامه‌های متعدد و متفاوت قرآنی و مذهبی برای کارکنان پایور، وظیفه، دانشجویان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها و فرزندان آنها در ابعاد مختلف برگزار می کند.

وی افزود: در بخش‌های مختلف ارتش بیش از ۲۰ هزار حافظ قرآن داریم و این افتخاری برای ماست.

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و هجدهمین دوره مسابقات سراسری دانشجویان ارتش جمهوری اسلامی ایران از اول دی‌ماه در مشهد آغاز شد و امروز در تالار قدس حرم امام رضا(ع) با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.