بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا با برقراری شرایط جوی پایدار و آرام طی صبح امروز (۵ دی) به همراه افزایش تردد خودروها، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم می‌شود و کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

بتدریج با افزایش نسبی سرعت باد و رشد ابر بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود و پراکندگی آلاینده‌ها بهبود کیفیت هوا را به دنبال دارد. طی امشب نیز با وجود افزایش حجم ترافیک وزش باد مؤثر و گاهی بارش پراکنده از تجمع ذرات معلق جلوگیری می‌کند و برقراری شرایط سالم در بیشتر نواحی پایتخت دور از انتظار نیست.

با کاهش تردد خودروها طی روز جمعه (۶ دی) و شرایط جوی مساعد همراه با احتمال بارش باران، غلظت آلاینده‌ها به نسبت کاهش پیدا می‌کند و بنابراین در بیشتر مناطق شرایط مطلوب کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وزش باد در بعد ازظهر فردا همراه با رشد ابر و گاهی بارش پراکنده، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم و در ساعات پایانی جمعه باوجود افزایش حجم ترافیک، غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل کاهش پیدا می‌کند و به دنبال آن شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۵۸ در شرایط ناسالم برای همه قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۱۳۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.