به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد، السیسی در تماس تلفنی با ترامپ درباره اوضاع منطقه به ویژه وضعیت لیبی گفت و گو کرد.

در این بیانیه آمده است، السیسی درباره نقش مهمی که ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در مبارزه با تروریسم در لیبی دارد با ترامپ صحبت کرد.

رییس جمهوری مصر همچنین بر لزوم ممانعت از دخالت های خارجی غیر قانونی در امور لیبی تاکید کرد.

این در حالی است که مصر به همراه روسیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از خلیفه حفتر در لیبی حمایت می کنند و پیش تر خبرها حاکی از حضور استشاری نیروهای مصری در بنغازی بود.

بر اساس این گزارش رییس جمهور مصر و آمریکا همچنین درباره موضوعات مختلفی گفت و گو کردند و بر لزوم همکاری های مشترک تاکید کردند.

از آغاز تنش‌ها میان دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی(تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر)، کشورهای مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و روسیه از ارتش ملی لیبی و کشورهای ترکیه و قطر نیز از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به ۲ دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس، غرب لیبی تشکیل شد و مورد حمایت جامعه جهانی است

همزمان دولت موازی دیگری در شهر طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رییس مجلس نمایندگان اعلام موجودیت کرد که ژنرال حفتر مورد حمایت آنان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.